Wybrany przez UKE dostawca telewizji mobilnej przygotował nową ofertę hurtową, która ma zachęcić telekomy do sprzedawania telewizji. Do tej pory nie były one zainteresowane taką usługą z uwagi na perspektywy biznesowe. Stało się to nawet powodem kontroli UOKiK, który podejrzewał zmowę telekomów. Czy teraz coś się zmieni?
reklama
W marcu br. na dostawcę telewizji mobilnej została wybrana firma INFO-TV-FM. Wygrała ona konkurs, w którym brała udział jeszcze inna firma - Mobile TV Sp. z o.o. - powołana przez czterech największych polskich operatorów telefonii komórkowej.
Okazało się, że operatorzy wcześniej zainteresowani rynkiem telewizji mobilnej, nie kwapili się do współpracy z INFO-TV-FM. Podejrzewano nawet, że jest to wynik zmowy. W grudniu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził kontrole u operatorów. Ostro zaprotestował wtedy Polkomtel, twierdząc, że UOKiK zmusza telekomy do niekorzystnej współpracy z INFO-TV-FM.
Teraz operator telewizji mobilnej zrobił krok w stronę operatorów komórkowych. Zaprezentował nową ofertę hurtową, która "uwzględnia wyniki przeprowadzonego pilotażu oraz oczekiwania operatorów przekazane w trakcie prowadzonych rozmów."
Operatorzy mają mieć wybór sposobu rozliczania usługi. Opcja pierwsza obniża stałe opłaty miesięczne nawet o połowę, dzięki czemu jest dużo bardziej atrakcyjna w przypadku pozyskania mniejszej ilości abonentów. Opcja druga bazuje na opłatach stałych i niewiele zmienia się w zależności od liczby użytkowników.
Ponadto INFO-TV-FM wprowadziło dodatkową bonifikatę, która może obniżyć wysokość opłaty stałej aż o 50%. Wartość bonifikaty będzie równa połowie wydatków operatora poniesionych przez 6 miesięcy na zakup aparatów telefonicznych oraz innych urządzeń umożliwiających klientom korzystanie z telewizji mobilnej w oparciu o ofertę INFO-TV-FM. W praktyce oznacza to, że INFO-TV-FM dofinansuje nowe telefony komórkowe przystosowane do odbioru telewizji mobilnej zakupione przez operatorów.
Oferta przewiduje też specjalny opust uzależniony od ilości abonentów telewizji mobilnej. Wprowadzone zmiany przewidują obniżenie jednorazowej opłaty instalacyjnej o 50% (do 1 mln zł) oraz odroczenie jej płatności aż do 1 stycznia 2012 r.
– Jestem przekonany, że nowa oferta pozwoli na szybkie wynegocjowanie warunków z operatorami oraz podpisanie umów – mówi Albert Kuźmicz, prezes NFI Magna Polonia, głównego udziałowca INFO-TV-FM. - Jesteśmy gotowi wziąć na siebie zgłaszane przez operatorów ryzyko związane z mniejszą liczbą użytkowników w początkowym okresie funkcjonowania usługi – dodaje Kuźmicz.
Czy nowa oferta rzeczywiście coś zmieni? Dziennik Internautów spytał o to operatorów - czekamy na odpowiedzi. Z pewnością jednak oferta nie przejdzie niezauważona. Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, powiedział Dziennikowi Internautów, że jego firma analizuje przedstawioną ofertę.
INFO-TV-FM przywołuje badania marketingowe, z których wynika, że aż 75% ankietowanych zadeklarowało chęć zakupu usługi telewizji mobilnej w abonamencie za cenę 10 zł miesięcznie. Zakupem usługi w cenie 15 zł miesięcznie byłoby zainteresowanych 59% osób biorących udział w badaniu. Średnia ocena telewizji mobilnej w skali od 1 do 6 wyniosła 5,1, a przeciętny czas korzystania z usługi sięgnął 107 minut dziennie.
W Warszawie telewizja mobilna została uruchomiona we wrześniu 2009 r., a obecnie działa również w Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Gdańsku, Lublinie, Katowicach, Chorzowie, Słupsku, Gorzowie Wielkopolskim, Zielonej Górze i Elblągu. Do końca 2011 r. ma objąć swoim zasięgiem 31 miast. W ofercie INFO-TV-FM znajduje się kilkanaście zróżnicowanych programów radiowych i telewizyjnych, m.in. TVP1, TVP2, TVN, TVN 24, Polsat, Polsat Sport, MiniMini, ZigZap oraz programy takich grup medialnych, jak Agora, RMF czy Eurozet.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*