Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Technorati wyszukuje nie tylko blogi

24-05-2007, 07:28

Strona Główna wyszukiwarki Technorati została wczoraj odnowiona, a samo narzędzie nieco zmieniło swój charakter. Teraz Technorati nie będzie już typowo blogową wyszukiwarką, a korzystanie z niej ma być bardziej intuicyjne.

konto firmowe

reklama


Najbardziej widoczną zmianą w Technorati jest nowa strona główna i nowy sposób organizowania wyników wyszukiwania. Użytkownik nie musi już wybierać wyszukiwania w tagach, słowach kluczowych lub katalogach blogów. Zamiast tego ma do dyspozycji po prostu pole wyszukiwania do którego wpisuje interesującą go frazę.

Sposób prezentowania wyników wyszukiwania przypomina nieco podejście zaproponowane przez Google w usłudze Universal Search. Wyniki wyszukiwania z różnych kategorii (blogi, pliki wideo, muzyka) są pogrupowane na pierwszej stronie z wynikami. Dzięki zakładkom użytkownik może przeglądać konkretne kategorie wyników takie jak: posty, blogi, wideo, fotografie, muzyka, wydarzenia. Wyniki wyszukiwania są wyświetlane pod adresem w formacie technorati.com/tag/wyszukiwana+fraza.

Nowością jest również umieszczony na samej górze strony "dalekopis", który wskazuje frazy i tematy wzbudzające największe zainteresowanie. Wprowadzono również nowości do działów WTF oraz Favorites.

Użytkownicy, którym te wszystkie zmiany nie odpowiadają, nadal mogą korzystać z prostszej i bardziej czytelnej wyszukiwarki dostępnej pod adresem search.technorati.com. Istnieje tez skrócona wersja tego adresu - s.technorati.com.

CEO Technorati Dave Sifry napisał na swoim blogu, że wprowadzenie nowych rozwiązań do wyszukiwarki jest odpowiedzią na zmiany jakie zaszły w grupie jej użytkowników. W zeszłym miesiącu wyszukiwarkę odwiedziło 11,7 mln osób co oznacza potrojenie liczby użytkowników w ciągu ostatnich pięciu miesięcy. Przedstawiciele Technorati zakładają, że nie wszystkie te osoby muszą rozumieć różnicę pomiędzy wyszukiwaniem w słowach kluczowych, a wyszukiwaniem w tagach. Wprowadzono więc zmiany, które mają im ułatwić korzystanie z narzędzia.

W ocenie Michaela Arringtona z serwisu Techcrunch, zmiany jakie zaszły w Technorati mogą być wynikiem tego, że przedsiębiorstwo zrozumiało, iż jego produkt nie może rywalizować z Google Blog Search. Mogą być też wynikiem dostrzeżenia potencjału związanego z dostarczaniem najświeższych treści. Możliwe też, że za zmianami przemawiały obydwa argumenty.

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

"ZPAV się nie podłożył"