Targi dla Przedsiębiorczości 2010 już za nami

24-09-2010, 06:35

W dniach 17-18 września we Wrocławiu odbyła się I edycja Targów dla Przedsiębiorczości skierowanych do mikro- i małych przedsiębiorców oraz osób planujących samozatrudnienie. Uczestnicy mogli skorzystać z darmowych porad i nawiązać kontakty biznesowe.

Targi dla Przedsiębiorczości, organizowane pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Dolnośląskiego oraz Ministra Pracy i Polityki Społecznej, były wydarzeniem adresowanym szczególnie do osób planujących rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej oraz mikroprzedsiębiorców poszukujących nowych możliwości rozwoju dla swojego biznesu.

>> Czytaj też: ENP: Kolejna szansa dla przedsiębiorczych

Sonda
Planujesz uruchomienie własnej firmy?
  • Tak
  • Nie
  • Jeszcze nie teraz
wyniki  komentarze

- Zależało nam przede wszystkim na utworzeniu platformy bezpośredniego kontaktu biznesowego. Chcieliśmy, by obok firm prezentujących swoje usługi znalazło się także miejsce na wymianę doświadczeń i pomysłów między gośćmi targów. Dlatego stworzyliśmy narzędzia interakcji biznesowej – mówi Przemysław Todorowicz, Prezes Dolnośląskiego Towarzystwa Rozwoju Biznesu.

W trakcie dwóch dni targów uczestnicy mieli więc okazję do zapoznania się z ofertą firm i instytucji zajmujących się kojarzeniem partnerów handlowych, promocją towarów i usług, finansowaniem istniejących działalności gospodarczych, szkoleniami pracowników i kadry zarządzającej oraz pozyskiwaniem dotacji europejskich na rozwój przedsiębiorstw.

Jeden z wykładów na Targach dla Przedsiębiorczości 2010
fot. - Jeden z wykładów na Targach dla Przedsiębiorczości 2010
Tym, którzy myślą o rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej, targi dały możliwość skorzystania z darmowych porad organizacji i instytucji zajmujących się doradztwem i wsparciem mikroprzedsiębiorczości. Specjaliści odpowiadali na pytania z zakresu pozyskiwania środków UE na otwarcie działalności gospodarczej, wymogów formalno-prawnych przy otwieraniu różnego typu przedsiębiorstw, zarządzania firmą, księgowości i podatków.

- Obok Strefy Bezpłatnych Porad i Konsultacji zaproponowaliśmy odwiedzającym Targi także Platformę Kontaktu Biznesowego, czyli miejsce pomagające w kojarzeniu partnerów handlowych oraz „Hydepark Przedsiębiorców”, który stanowił swoistą bazę kontaktów wszelkiego typu – opowiada Todorowicz.

Podczas trwania Targów dla Przedsiębiorczości odbywały się również wykłady o inwestowaniu w niewielkie firmy, ochronie znaków towarowych, wycenie startupów oraz możliwościach prowadzenia księgowości w małej firmie.

>> Czytaj też: Rozliczanie dotacji z UE - przedsiębiorcy będą karani za najmniejszy błąd

Targi umożliwiły uczestnikom wzajemną interakcję. Bezpośredni kontakt, wymiana doświadczeń, wzajemna pomoc i wsparcie to bowiem podstawa trwałej współpracy biznesowej.

Organizatorem Targów dla Przedsiębiorczości 2010 jest Dolnośląskie Towarzystwo Rozwoju Biznesu - organizacja non-profit, która pomaga mikroprzedsiębiorcom oraz osobom bezrobotnym w samozatrudnieniu.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy