Jeśli usłyszysz od swojego dziecka, że chce iść na "bitwę muserów" i nie wiesz, o co chodzi, warto przynajmniej z grubsza poznać aplikację TikTok. To właśnie jej gwiazdy rosną na bohaterów najmłodszej publiczności.
reklama
Znasz „Kompleksiarę Xx” (Kingę Sawczuk), Dominika Rupińskiego albo "Moonlight" (Lenę Kociszewską)? To tiktokerzy - spotkasz też nazwę muserzy - młodzi twórcy (14-16 lat), których popularność wciąż rośnie.
Nazwa "muserzy" pochodzi od aplikacji i sieci społecznościowej Musical.ly, w której większość młodych gwiazd zaczynała, a która w sierpniu 2018 roku została wchłonięta przez chińską sieć Tik Tok (stąd nowsza nazwa TikTokerzy). Najchętniej wybierają ją odbiorcy w wieku 13-21 lat (w Polsce wręcz 13-17 lat), a 70% wszystkich użytkowników stanowią kobiety.
Jest to działająca tylko na urządzeniach mobilnych aplikacja skierowana do dzieci i młodzieży, w której można rejestrować się od 13 roku życia. Materiały na TikTok są to tzw. musicale (kolejna pozostałość po Musical.ly) - liczące 15-60 sekund materiały wideo. Użytkownicy rejestrują je za pomocą smartfona. Popularne jest korzystanie z przedniej i tylnej kamerki, co daje możliwości montażu. Nagrany film można edytować, montować i dodawać do nich efekty specjalne.
Chcesz dowiedzieć się więcej o fenomenie Tik Tok i wspierać dziecko w poznawaniu cyfrowego świata? Zajrzyj do portalu rodzicwie.pl - znajdziesz tam informacje, wskazówki i praktyczne porady dla otwartych rodziców cyfrowych dzieci.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*