Tablety "na każdą kieszeń" za sprawą nowej strategii Hyperion

10-04-2011, 08:55

Nowe tablety firmy Lark mają kosztować na polskim rynku ok. 400 zł. Producent szacuje, że jeszcze w tym roku sprzedanych zostanie 40 tys. urządzeń umożliwiających dostęp do internetu, korzystanie z multimediów, telewizji i nawigacji GPS.

MNI S.A. jest największym udziałowcem spółki Hyperion, która z kolei kupiła za 15 mln zł firmę Lark Europe Sp. z o.o. dostarczającą nawigacje samochodowe na polski rynek. Właśnie za sprawą Lark Hyperion chce wprowadzić na rynek tablety, które miałyby być stosunkowo tanie (cena detaliczna ok. 400 zł), wyposażone w nawigację GPS i usługi multimedialne (e-booki itd.).

>> Czytaj też: Wydawcy prasy stawiają na tablety

Sonda
400 zł za tablet to
  • przystępna cena
  • zbyt wysoka cena
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Aktualnie na polskim rynku jest około 700 tys. nawigacji samochodowych Lark, a ok 150 tys. wyposażonych w mapy Navigo. Firma nie uniknęła jednak problemów. Najpierw część urządzeń przestała działać (konieczna była aktualizacja oprogramowania), o czym pisaliśmy w Dzienniku Internautów w 2009 roku, a 12 miesięcy później Automapa zrezygnowała z tego producenta. Teraz nowy właściciel marki Lark planuje wejście na obiecujący rynek tabletów. Swoją przewagę konkurencyjną upatruje m.in. w cenie tych urządzeń.

– Zdecydowaliśmy się wejść w ten projekt, bo nowa strategia Hyperion S.A. realizowana wspólnie z Lark Europe, producentem zaawansowanych technologicznie urządzeń elektroniki użytkowej wychodzi zdecydowanie dalej, niż naturalny obszar synergii producenta nawigacji GPS i czołowego dostawcy map cyfrowych. Jeszcze w kwietniu wprowadzimy do sprzedaży tablety, dzięki którym w zależności od opcji będzie można korzystać z nawigacji GPS oraz oferty usług multimedialnych dostarczanych przez spółki grupy MNI - mówi Marcin Olbrycht, prezes Lark Europe.

Jak dodają przedstawiciele Zarządu Lark oraz MNI S.A. w korespondencji przesłanej do Dziennika Internautów: Liczymy na udane wyniki sprzedaży tabletów PC, które wkrótce pojawią się w szerokiej dystrybucji i rzeczywiście planujemy powtórzyć sukces nawigacji GPS, które oczywiście nadal pozostają naszym kluczowym produktem. Bynajmniej jednak naszej przewagi konkurencyjnej nie upatrujemy jedynie w ich niezwykle atrakcyjnych cenach. Opracowanie nowych produktów trwa już od roku, jak zwykle staramy się jak najlepiej dopasować wszystkie parametry oferty do oczekiwań i wymagań polskich klientów. W naszych tabletach używamy komponentów wysokiej jakości, opracowujemy własne wzory przemysłowe, starannie przygotowujemy oprogramowanie, wspólnie z naszymi partnerami z grupy MNI projektujemy unikalną ofertę usług towarzyszących produktom. Uważamy również, że przyjazne użytkownikom ceny są ogromnym atutem, pozwalającym korzystać z nowoczesnych technologii na przykład studentom lub uczniom, a także wszystkim, którzy wnikliwie oceniają stosunek jakości do ceny i kierują się rozwagą przy zakupie dóbr codziennego użytku.

Cyfrowe mapy do tabletów miałaby dostarczyć spółka Navigo z grupy MIT S.A. (gdzie MNI S.A. jest strategicznym udziałowcem - ma 66% głosów). Oprócz dostępu do internetu i funkcji nawigacji, tablety miałyby umożliwiać odbieranie telewizji DVB-T.

Mimo że jesteśmy polską firmą, w ciągu kilku lat udało się nam pokonać największych graczy. Jesteśmy obecnie jednym z trzech największych dostawców urządzeń do nawigacji GPS w Polsce, z 20% udziału w rynku. Chcemy ten sukces powielić na rynku tabletów, stając się liderem pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Szacuję, że w tym roku sprzedamy ok. 40 tys. tabletów – dodaje Marcin Olbrycht.

>> Czytaj też: Google stworzy Nexus Tablet wspólnie z LG?

Hyperion z nową strategią skoncentruje się na dostarczaniu multimedialnych usług: dedykowanych kanałów telewizyjnych, komercyjnych kanałów TV IPTV (over-the-top TV), dostępu do internetu (mobilny i Wi-Fi) oraz do ofert kontentowych, takich jak e-booki, filmy, programy sportowe. Nowy Hyperion będzie zarabiał na usługach dostarczanych odbiorcom z grupy MNI, jak i spoza niej. W tym roku katowicka spółka planuje przychody ze sprzedaży na poziomie nie mniej niż 75 mln zł, przy EBITDA nie niższej niż 12 mln zł.


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag tabletytag strategietag nawigacjetag Navigotag MINI S.A.tag Larktag Hyperion
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031