Po raz trzeci odbyło się realizowane przez niezależną firmę badawczą badanie porównawcze sieci mobilnych w Polsce. Po raz trzeci zwycięzca badania została sieć T-Mobile otrzymując Certyfikat: Best In Test 2016.
Podobnie jak w latach ubiegłych firma badawcza P3 Communication porównała wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych świadczących w Polsce usługi mobilne w Polsce. Badanie, tzw. drive test, zrealizowane zostało w okresie od połowy października do połowy listopada br. w wybranych przez spółkę realizująca badania aglomeracjach miejskich, miejscowościach na ważnych szlakach komunikacji drogowej.
T-Mobile uzyskał w badaniu, łącznie 830 punktów, wygrywając zarówno w kategorii jakości połączeń głosowych 344 punkty i usług transmisji danych 486 punktów. Zdobywca drugiego miejsca uzyskał łącznie 816 punktów natomiast kolejni badani odpowiednio 809 i 775.
- Badania certyfikujące sieci realizowane są w oparciu o te same wskaźniki w kilkunastu krajach. Daje nam to gwarancję ich wiarygodności i rzetelności - powiedział Adam Sawicki, Prezes Zarządu T-Mobile Polska
Jakość rozmów
W kategorii połączenia głosowe, brane były pod uwagę trzy wskaźniki: jakość połączenia oraz dwa parametry związane z nawiązywaniem połączeń - czas i skuteczność. T-Mobile uzyskał najlepsze wyniki właśnie w zakresie jakości połączeń oraz w czasie zestawiania połączenia.
Tradycyjnie, biorąc pod uwagę usługi transmisji danych, w czasie badania brane pod uwagę były szybkość i skuteczność przesyłania danych oraz jakość usług bazujących na transmisji danych, tj. otwieranie popularnych stron internetowych i streaming video z portalu youtube.com.
Badanie jakości sieci realizowane jest przez niezależną międzynarodową firmę badawczą P3 Communication na zlecenie Grupy Deutsche Telekom właściciela sieci T-Mobile. Celem badania jest wyłonienie najlepszej sieci oferującej kompleksowo usługi głosowe i transmisji danych. Wszystkim wskaźnikom przypisane są odpowiednie wagi w zależności od wpływu na komfort i jakość korzystania z usług. Badania usług głosowych i transmisji danych zostały zrealizowane w listopadzie i grudniu br. Uwzględniając charakterystykę zapotrzebowania na usługi większość , bo ponad połowę testów zrealizowanych została w dużych ośrodkach miejskich. Pozostałe w mniejszych miejscowościach oraz na ważnych drogowych szlakach komunikacyjnych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*