Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

T-Mobile i Heyah wprowadzą opłaty za sprawdzanie stanu konta. Co dadzą na osłodę?

02-07-2012, 23:32

Już wiemy, ale zdobycie tej informacji nie było łatwe, bo biuro prasowe operatora unika kontaktów z mediami jak ognia.

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci T-Mobile i Heyah, od 9 sierpnia 2012 r. wprowadza opłatę w wysokości 4 groszy za sprawdzanie stanu konta przy użyciu kodów USSD (czyli krótkich sekwencji znaków, takich jak *101#). Dotychczas można to było robić za darmo. Zmiana w cenniku dotyczy osób, które korzystają z telefonów na kartę. O sprawie jako pierwszy poinformował Telepolis (zob. Nadchodzi płatne sprawdzanie salda w prepaidach PTC).

Biuro prasowe milczy jak zaklęte...

Chcąc potwierdzić doniesienia o zmianach w cenniku i dowiedzieć się, co skłoniło operatora do ich wprowadzenia, w poniedziałek z samego rana wysłaliśmy zapytanie do biura prasowego PTC. Kilkakrotnie tam dzwoniliśmy, ale nikt nie odbierał. Udało się nam za to około południa nawiązać kontakt z przebywającą akurat na urlopie Agatą Borowską, rzeczniczką sieci Heyah. Usłyszeliśmy, że zmiany - i owszem - będą, o konkrety mieliśmy jednak pytać w biurze prasowym. Przedstawicielka Heyah obiecała przekazać, w jakiej sprawie dzwoniliśmy.

Nie wiemy, czy to zrobiła, ale faktem jest, że nasz kolejny telefon do biura został odebrany. Osoba, z którą rozmawialiśmy, nie chciała wdawać się w szczegóły, zapewniła jednak, że odpowiedzi na przesłane wcześniej pytania na pewno dziś otrzymamy. Wciąż jeszcze na nie czekamy.

...a BOA trzeba pochwalić

Nie oznacza to jednak, że nie zdobyliśmy potwierdzenia interesujących nas informacji. Jeden z redaktorów Dziennika Internautów korzysta z usługi prepaid w sieci T-Mobile. Zalogował się do serwisu dla tego typu klientów i wysłał parę pytań, korzystając z dostępnego tam formularza. Automat uprzejmie go poinformował, że średni czas oczekiwania na odpowiedź to dwa dni robocze. Dwie godziny później nadeszła jednak wiadomość podpisana przez Ilonę Pasek, Mł. Konsultanta ds. Korespondencji Prepaid i MVNO.

Sonda
Czy opłata za sprawdzenie stanu konta spowoduje odpływ klientów T-Mobile i Heyah do innych sieci?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Czego się dowiedzieliśmy? Od 9 sierpnia br. każde sprawdzenie stanu konta za pomocą kodu USSD będzie kosztować 4 grosze. Za darmo będzie można sprawdzić saldo w serwisie www.itaktak.pl oraz podczas kontaktu z internetowym Biurem Obsługi Abonenta
(boa@t-mobile.pl). Niejako na pocieszenie operator uruchamia bezpłatny serwis SMS, który co 14 dni będzie informował o saldzie i dacie ważności konta głównego oraz zgromadzonych na nim jednostek. Za aktywację serwisu opłata nie jest pobierana. Aby jej dokonać, wystarczy wysłać SMS o treści TAK pod numer 645.

Biuro prasowe PTC nie pali się do udzielania mediom informacji na temat niekorzystnej zmiany w cenniku. Pocieszający jest w tej sytuacji fakt, że pracownicy BOA nie mają podobnych oporów w odniesieniu do klientów sieci.

Czy to wyjdzie PTC na zdrowie?

Klienci Polskiej Telefonii Cyfrowej
fot. PTC - Klienci Polskiej Telefonii Cyfrowej
Jak wynika z informacji dostępnych na stronie T-Mobile, pod koniec pierwszego kwartału 2012 r. Polska Telefonia Cyfrowa obsługiwała ponad 14,5 mln klientów, w tym 7,7 mln użytkowników prepaid, co stanowi wzrost o 19,3% rok do roku. Według operatora jest to efekt „wdrożenia nowego standardu ważności konta dla klientów usług przedpłaconych”. Czy wprowadzenie kolejnego „standardu” zaowocuje podobnym wzrostem? Śmiemy wątpić...

Jak ruch PTC oceniają inni operatorzy i czy planują podobne zmiany? Skierowaliśmy to pytanie do rzeczników prasowych sieci Orange (PTK Centertel), Plus (Polkomtel) oraz Play (P4). Marcin Gruszka, przedstawiciel ostatniego z wymienionych operatorów, jeszcze w sobotę na swoim fanpage'u na Facebooku napisał: „cztery grosze tylko nie płacz proszę... witajcie po urlopie!”. Treściwej odpowiedzi nie doczekaliśmy się jednak ani od niego, ani od rzecznika sieci Plus, a Wojciech Jabczyński z Orange poinformował, że niepotwierdzonych informacji nie będzie komentował. Mając w zanadrzu e-mail z Biura Obsługi Abonentów T-Mobile, zapytamy jeszcze raz.

Dowiedz się więcej: Czy Orange, Plus i Play podążą za T-Mobile?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *