Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy wprowadzą opłaty za sprawdzanie stanu konta przy użyciu krótkich kodów USSD, zapytaliśmy przedstawicieli każdej z wymienionych sieci.

Mamy najbardziej atrakcyjną ofertę na kartę na rynku i nie chcemy nic w niej psuć - zapewniła Ewa Sankowska-Sieniek z biura prasowego P4, operatora sieci Play. W podobnym duchu odpowiedzieli Arkadiusz Majewski z Polkomtela (Plus) i Wojciech Jabczyński z PTK Centertela (Orange) - żadna z wymienionych firm nie planuje wprowadzenia opłaty za sprawdzanie salda przy użyciu kodów USSD (czyli krótkich sekwencji znaków, takich jak *101#).

O niekorzystnej dla klientów zmianie w cennikach Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora T-Mobile i Heyah, informowaliśmy w poniedziałek. Od 9 sierpnia 2012 r. użytkownicy telefonów na kartę za każde sprawdzenie stanu konta przy użyciu uproszczonego kodu lub IVR (ang. Interactive Voice Response) zapłacą 4 grosze brutto. Istnieje możliwość aktywowania bezpłatnego serwisu SMS, który co 14 dni będzie użytkownika informował o wartości środków zgromadzonych na jego koncie i terminie ich ważności.

Czytaj więcej: T-Mobile i Heyah wprowadzą opłaty za sprawdzanie stanu konta. Co dadzą na osłodę?

Sonda
Czy opłata za sprawdzenie stanu konta spowoduje odpływ klientów T-Mobile i Heyah do innych sieci?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Tę ostatnią informację otrzymaliśmy, kontaktując się z Biurem Obsługi Abonentów T-Mobile, we wtorek udało się nam również wymienić kilka listów z przedstawicielem prasowym operatora. Przede wszystkim chcieliśmy się dowiedzieć, jak PTC motywuje swoje posunięcie. W odpowiedzi na nasze zapytanie przeczytaliśmy: Płatne sprawdzanie konta jest jedną z opcji, ponieważ dla stale rosnącej grupy klientów, którzy sprawdzają stan swojego konta i zgromadzonych środków przez Internet, dostęp do informacji jest bezpłatny.

To żadna nowość, o tym również informowaliśmy w poprzednim artykule. Pewną nowością jest zapowiedź „mocnego promowania” internetowego kanału dostępu do informacji o stanie konta - takich działań powinniśmy oczekiwać „w najbliższej przyszłości”.

Częste sprawdzanie salda... niepotrzebne?

Dodatkowo po wprowadzeniu przez T-Mobile rocznej ważności konta oraz oferty ze stałym podwajaniem środków na koncie klienci nie muszą już tak często sprawdzać stanu swojego konta - czytamy w kolejnym e-mailu z biura prasowego PTC. Ciekawe tłumaczenie, nieprawdaż? Dowiedzieliśmy się również, że uzyskanie rozszerzonej informacji o saldzie konta (a taką właśnie otrzymamy, korzystając po 9 sierpnia z krótkiego kodu USSD) wiąże się z opłatami „u wielu operatorów”. Poprosiliśmy o konkretne przykłady, ale nie doczekaliśmy się odpowiedzi.

Na początku artykułu wspominaliśmy, że Orange, Plus i Play nie planują wprowadzenia opłat za tak elementarną usługę. Rzecznicy prasowi tych sieci nie chcą jednak komentować działań konkurencji. Jak napisał Arkadiusz Majewski z Plusa: najlepszymi recenzentami zawsze są klienci wybierający operatora, z którego usług chcą korzystać. Ciężko nie zgodzić się z tym twierdzeniem.

Czytaj także: Nowa telefonia komórkowa - co oferuje MTV Mobile?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl