Lekcja online transmitowana z Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie, samodzielne lokalizowanie na niebie satelitów albo nocleg w kajucie na statku Horyzont II - czy tak wygląda rzeczywistość w polskiej szkole? Jeszcze nie, ale ma się to wkrótce zmienić dzięki Eduscience, jednemu z największych projektów edukacyjnych w Polsce.
reklama
Projekt „Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii - Eduscience” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Potrwa do końca listopada 2014 roku, a jego multimedialne produkty finalne zostaną następnie udostępnione uczniom i nauczycielom w całej Polsce.
Projekt skierowany jest do 250 losowo wybranych szkół obejmujących różne etapy kształcenia. Głównym jego celem jest zwiększenie zainteresowania podjęciem studiów na kierunkach o kluczowym znaczeniu dla gospodarki. Ma temu służyć opracowanie, pilotażowe wdrożenie oraz upowszechnienie programów nauczania z wykorzystaniem interaktywnej, nowoczesnej platformy e-learningowej. W trakcie realizacji projektu zostanie zorganizowanych 12 festiwali naukowych oraz co najmniej 32 pikniki naukowe w zakresie nauk przyrodniczych.
- Platforma, którą przygotowaliśmy, daje nauczycielom wiele możliwości - atrakcyjne prezentowanie treści przygotowanych przez naukowców, kilkanaście rodzajów gier i quizów, transmisje online i czaty z naukowcami oraz możliwość tworzenia własnych, niepowtarzalnych materiałów interaktywnych - tłumaczy Karol Maj, informatyk prowadzący z firmy American Systems, która jest odpowiedzialna za stronę technologiczną przedsięwzięcia.
- Dlaczego ten projekt jest innowacyjny? Bo nigdy dotąd uczniowie nie mieli tak „żywego” kontaktu ze światem nauki. Transmisje online z obserwatoriów Polskiej Akademii Nauk, statków badawczych, laboratoriów, a także z Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie to niepowtarzalna okazja, aby zobaczyć naukowca przy pracy. To szansa na zarażenie polskiej młodzieży przyrodniczą pasją - opowiada dr Agata Goździk z Instytutu Geofizyki PAN, kierownik projektu.
- Sala lekcyjna wygląda dzisiaj tak samo, jak 100 lat temu, a przecież świat jest już zupełnie inny. Żeby zmotywować dzieci do uczenia się, trzeba zaangażować wszystkie zmysły. Szkoła musi być interaktywna, bo taki jest świat dziecka - mówi Colin Rose, brytyjski ekspert w zakresie skutecznych sposobów uczenia się z firmy Accelerated Learning, która również zaangażowała się w projekt. A Leszek Lotowski - koordynator projektu z ramienia Pro Futuro, a na co dzień dyrektor szkoły - dodaje: Nauki o Ziemi są niezwykle fascynujące, ale w polskich szkołach treści przyrodnicze są przekazywane w sposób nudny i niezrozumiały. Brakuje eksperymentów, doświadczeń i pokazów, które pomagają uczniom w przyswojeniu wiedzy.
Wartość przedsięwzięcia sięga 23 863 791,00 PLN. Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie: www.eduscience.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|