Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Surface zaczyna być ciężarem dla Microsoftu. Tablet to jednak nie PC

19-07-2013, 10:41

900 mln dolarów - taki koszt musi ponieść Microsoft przy pozbywaniu się urządzeń Surface RT. Dziś jest bardziej jasne niż kiedykolwiek, że ludzie nie chcą tabletu o cechach peceta.

robot sprzątający

reklama


Od kiedy tylko Microsoft zaczął sprzedawać urządzenie Surface, wszyscy zastanawiali się, jak mu to idzie. Pierwsze wyniki sprzedaży mogły znaleźć się w sprawozdaniu finansowym za ostatni kwartał 2013 roku, ale ogłaszając to sprawozdanie, Microsoft przemilczał kwestię Surface. Podobnie było ze sprawozdaniem za I kwartał 2013.

Zalegający Surface RT generuje koszty

Minął kolejny kwartał i firma znów ogłosiła wyniki finansowe. Znów nie ma wiele informacji o sprzedaży Surface, ale Microsoft musiał uwzględnić w tych wynikach obciążenie w wysokości 900 mln USD, które ma związek z "korektą zapasów Surface RT".

Pod tą "korektą zapasów" należy rozumieć pozbywanie się urządzeń Surface na wszelkie możliwe sposoby. Microsoft uruchomił promocję, w ramach której można było za darmo dostać doczepianą klawiaturę. Był też program dla szkół, który umożliwiał zakup urządzeń do celów edukacyjnych w cenie 199 dolarów.

Ostatnio Microsoft obniżył cenę Surface o 25-30% w zależności od modelu. Obecnie nic nie wskazuje na to, aby ta obniżka spowodowała gwałtowny skok sprzedaży. Możliwe, że wynika to po części z rozczarowania Windowsem RT i Windowsem 8 w ogóle, ale chyba nie tylko tu jest problem.

zdjęcie

Tablet to nie pecet

Microsoft - przedstawiając Surface - przekonywał, że ludzie potrzebują takiego tabletu, na którym da się pracować jak na laptopie. Przedstawiciele Microsoftu lubili powtarzać, że "tablet to pecet", tylko trochę inny.

Wyniki sprzedaży Surface i innych urządzeń "hybrydowych" sugerują coś innego. Dla konsumentów tablet to tablet, a pecet to pecet. Tablet jest to zabawy i rozrywki, pecet jest do pracy. Kropka.

Filozofia firmy Apple od początku była inna. Steve Jobs i Tim Cook przekonywali, że tablety to nowa klasa urządzeń, za którą nie można ciągnąć dziedzictwa pecetów. Jak dotąd to założenie ukazało się słuszne.

Sonda
Dlaczego - Twoim zdaniem - Surface okazał się niewypałem?
  • zły projekt urządzenia
  • z powodu Windowsa RT
  • źle promowano to urządzenie
  • były inne przyczyny
wyniki  komentarze

Microsoft musi skorygować swoją filozofię. Czy firma tego chce czy nie chce, jej siła opiera się na urządzeniach PC, a rynek tych urządzeń nie musi umierać. Laptopy z ekranami dotykowymi mogą się spodobać, o ile deweloperzy aplikacji dla Windows odpowiednio wykorzystają stojące za tym możliwości. Poza tym Microsoft nadal może eksperymentować z tabletami, ale powinien realizować ideę "przerośniętego smartfona" a nie "odchudzonego PC-ta", jak dotąd.

Czytaj także: Microsoft się reorganizuje. Chce osiągnąć funkcjonalną spójność


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *