Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

STARTER tworzy GamLab – otwartą platformę do gamifikacji. Ty też możesz ją wesprzeć

21-09-2015, 00:56

Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER pracuje nad rozwojem pierwszej, otwartej platformy internetowej dla nauczycieli i edukatorów pragnących wykorzystać narzędzie gamifikacji do prowadzenia lekcji i zajęć pozaszkolnych. Z GamLab skorzystać będzie mógł każdy: nauczyciel, coach, edukator; bezpłatnie.

 

Do 10 października br. potrwa akcja prowadzona w serwisie PolakPotrafi.pl, podczas której można wesprzeć prace związane z powstaniem innowacyjnej platformy, podręcznika do gamifikacji czy konferencji dla edukatorów. Na realizację tych celów potrzebne jest co najmniej ponad 27 tys. zł.

– Projekt będzie nawiązywał do platformy edukacyjnej, którą wykorzystujemy podczas programu „Lekcje Przedsiębiorczości” prowadzonego przez STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk – mówi Katarzyna Kołakowska – koordynatorka projektu z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. – Mamy więc wiedzę i niemal gotowy kształt platformy (obecnie w beta testach), dofinansowanie wykorzystamy na ulepszenie funkcjonalności w taki sposób, by były one dostępne dla wszystkich pragnących skorzystać z nowoczesnego narzędzia wpływającego na zmotywowanie i zaangażowanie uczniów do nauki. Crowdfunding jest do tego idealnym narzędziem. Naszych darczyńców będziemy „wynagradzać”, tak jak w gamifikacji. Liczymy na szeroki odzew wszystkich tych, którym zależy na wprowadzeniu zmian w edukacji, ulepszeniu i unowocześnieniu procesu nauczania w szkołach.

Jak przekonują pomysłodawcy platformy, dzięki gamifikacji postawa uczniów wobec pozyskiwania informacji zmienia się z „muszę” do „chcę się uczyć”. Jak to możliwe? Gamifikacja wykorzystuje znane z gier mechanizmy mające na celu motywowanie oraz budowanie zaangażowania wśród graczy – uczniów. Dodatkowo, dzięki platformie możliwe będzie bieżące śledzenie postępów w nauce, nagradzanie (punktowanie, otrzymywanie odznak lub tokenów, które można wykorzystać do przesunięcia terminu realizacji kolejnego ćwiczenia), informowanie zwrotne co do wykonanych zadań i pozyskanie wiedzy o sposobach ich realizacji. Dzięki zebranym funduszom nauczyciele, edukatorzy i trenerzy będą mogli tworzyć własne kursy, niezależnie od przedmiotu czy tematyki.

Efektem wsparcia uzyskanego dzięki crowdfundingowi ma być również przygotowywany przez STARTER we współpracy z ekspertami z tego zakresu przewodnik po gamifikacji w edukacji.

– Poradnik w formie e-booka to jedna z kluczowych pozycji, które realizujemy dla wsparcia idei gamifikacji w edukacji, ale nie tylko. Oprócz przewodnika, który odpowie na najważniejsze pytania o tym, jak skutecznie wykorzystywać gamifikację w pracy ze słuchaczami i dopasować poziom trudności do zadań, intensywnie pracujemy nad zorganizowaniem w Gdańsku międzynarodowej konferencji poświęconej nowym trendom w edukacji. Będzie to dla nas okazja do wymiany doświadczeń i wysłuchania gości z Polski i zagranicy aktywnie działających nad unowocześnieniem systemu edukacji – mówi Kinga Kuczyńska ze STARTERA.

Projekt platformy, podręcznika oraz konferencji dotyczącej gamifikacji wesprzeć można za pośrednictwem strony: polakpotrafi.pl/projekt/gamlab

 

Jak wygląda GAMLAB – otwarta platforma do gamifikacji

Za pośrednictwem platformy na swoich profilach uczniowie mogą obserwować swoje postępy podczas całego kursu.

gamlab

Odznaki są dodatkowymi nagrodami dla uczniów. W tworzonych do tej pory kursach były one wykorzystywane do wskazywania uczniom i uczennicom ich mocnych stron i cech, którymi się wyróżniają.

gamlab

Na platformie można zamieszczać dwa rodzaje zadań. Pierwszym są zadania otwarte, do treści których możemy wstawić dowolny materiał multimedialny, a uczeń może odpowiedzieć na nie wysyłając plik z rozwiązaniem zadania albo wpisując tekst w edytor odpowiedzi. Są też zadania, których rozwiązanie uczniowie dostarczają bezpośrednio do nauczyciela na lekcji, ale ich treści dostępne są również na stronie kursu.

gamlab

Drugim rodzajem zadań są quizy. Quizy są sprawdzane automatycznie, dzięki czemu gwarantują błyskawiczną informację zwrotną, co jest niezwykle istotne w gamifikacji.

gamlab

Platforma posiada również funkcje społecznościowe w postaci „tablicy ogłoszeń”, na której nauczyciel i uczniowie mogą publikować informacje dla klasy. Użytkownicy dysponują również funkcją poczty, czyli przesyłania sobie prywatnych wiadomości.

gamlab


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *