Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Spotify jednak generuje duże sumy dla wytwórni płytowych

10-02-2011, 14:42

Popularny serwis muzyczny jest dowodem na to, że internet stwarza dla wytwórni płytowych duże szanse, a nie jedynie zagrożenie, które zdaniem branży rozrywkowej płynie ze strony piractwa.

robot sprzątający

reklama


Obecnie Spotify działa jedynie w kilku krajach, w tym Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji oraz Norwegii. Jak się okazuje, usługa na niektórych rynkach radzi sobie lepiej niż dobrze rozpoznawalna konkurencja.

>>Czytaj także: Gates ma powody by sprzedawać akcje Microsoftu

Sonda
Kupujesz muzykę w sieci?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Spotify działa od października 2008 roku i umożliwia odsłuchiwanie ponad 4 milionów utworów. Muzyka przesyłana jest strumieniowo, a całość odbywa się za pośrednictwem odtwarzacza Spotify, który musimy zainstalować, by skorzystać z usługi. Dodatkowo utwory są zabezpieczone, by nie można było ich pobrać na dysk ani tym bardziej przenosić na inne urządzenia.

Jak donosi BusinessInsider, Spotify przynosi ogromne zyski wytwórniom płytowym. Co więcej, w Szwecji oraz Norwegii jest dla nich największym źródłem dochodów. Warto podkreślić, że nie chodzi tu tylko o zyski generowane w sieci, lecz ogólny dochód wytwórni.

Dane z rynku finlandzkiego również wyglądają niesamowicie. W ostatnim roku sprzedaż cyfrowej muzyki wzrosła tam o 87,5%, natomiast przychody z subskrypcji (głównie Spotify) aż o 1400%. Choć usługa odnosi duże sukcesy na europejskim rynku, start w Stanach Zjednoczonych jest utrudniony ze względu na spory licencyjne.

>>Czytaj także: Spotify generuje większe zyski niż iTunes w Szwecji


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BusinessInsider