Popularny serwis muzyczny jest dowodem na to, że internet stwarza dla wytwórni płytowych duże szanse, a nie jedynie zagrożenie, które zdaniem branży rozrywkowej płynie ze strony piractwa.
reklama
Obecnie Spotify działa jedynie w kilku krajach, w tym Wielkiej Brytanii, Francji, Szwecji oraz Norwegii. Jak się okazuje, usługa na niektórych rynkach radzi sobie lepiej niż dobrze rozpoznawalna konkurencja.
Spotify działa od października 2008 roku i umożliwia odsłuchiwanie ponad 4 milionów utworów. Muzyka przesyłana jest strumieniowo, a całość odbywa się za pośrednictwem odtwarzacza Spotify, który musimy zainstalować, by skorzystać z usługi. Dodatkowo utwory są zabezpieczone, by nie można było ich pobrać na dysk ani tym bardziej przenosić na inne urządzenia.
Jak donosi BusinessInsider, Spotify przynosi ogromne zyski wytwórniom płytowym. Co więcej, w Szwecji oraz Norwegii jest dla nich największym źródłem dochodów. Warto podkreślić, że nie chodzi tu tylko o zyski generowane w sieci, lecz ogólny dochód wytwórni.
Dane z rynku finlandzkiego również wyglądają niesamowicie. W ostatnim roku sprzedaż cyfrowej muzyki wzrosła tam o 87,5%, natomiast przychody z subskrypcji (głównie Spotify) aż o 1400%. Choć usługa odnosi duże sukcesy na europejskim rynku, start w Stanach Zjednoczonych jest utrudniony ze względu na spory licencyjne.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|