Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Spór z Apple nie zaszkodził rekordowym wynikom finansowym Adobe

24-06-2010, 07:26

O ponad 1/3 wzrosły w ciągu roku przychody firmy Adobe. Nie widać negatywnego wpływu przegranej walki o technologię Flash w gadżetach Apple.

robot sprzątający

reklama


Adobe niedawno przyznała się do porażki w walce z Apple o możliwość wykorzystania technologii Flash w jej urządzeniach. Firma poinformowała w maju, że nie będzie dalej wpierać programu, który wszedł w skład pakietu Creative Suite 5 i miał umożliwić konwersję aplikacji napisanych we Flashu na format akceptowany przez Apple.

>> Czytaj więcej: Flash jednak nie dla iPhone'a

>> Czytaj także: Adobe: Kochamy Apple 

Spór ten, choć poważny w skutkach, nie wpłynął na wyniki finansowe Adobe w drugim kwartale 2010 roku, który skończył się dla niej 4 czerwca. Firma osiągnęła rekordowo wysokie przychody na poziomie 943 mln USD, o 34 procent wyższe niż rok wcześniej i o 10 procent wyższe niż w poprzednim kwartale. Warto podkreślić, że Adobe spodziewała się przychodów w przedziale 875-925 mln USD.

Shantantu Narayen, dyrektor generalny firmy, podkreśla, że tak dobre wyniki to zasługa przede wszystkim bardzo dobrej sprzedaży Creative Suite 5. Trzeba jednak mieć także na uwadze, że pakiet w Europie jest blisko dwukrotnie droższy niż w Stanach Zjednoczonych, co zapewne nie pozostało bez wpływu na wyniki finansowe.

>> Czytaj także: Adobe Creative Suite 5 - kosmiczne ceny w Europie

148,6 mln USD wyniósł zysk netto firmy, podczas gdy rok wcześniej mogła się ona cieszyć 126,1 mln USD. Jest on także wyższy niż ten zanotowany w poprzednim kwartale - 127,2 mln USD.

Adobe spodziewa się, że trwający obecnie trzeci kwartał zakończy się osiągnięciem przychodów w zakresie 0,95-1,00 mld USD.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *