Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sony Vita wkroczyła na trudny rynek

23-02-2012, 21:07

Konsola od Sony dostępna jest już w Stanach Zjednoczonych - ostatnim z rynków, gdzie planowana była premiera urządzenia. Teraz nowy sprzęt japońskiej korporacji czeka trudna walka z liderami rynku gier mobilnych.

robot sprzątający

reklama


Jak zauważyła agencja Reuters: "Vita pojawiła się na rynku, który może właśnie się załamywać". Użytkownicy, którzy decydują się na mobilną rozrywkę, w pierwszej kolejności myślą raczej o smartfonach czy tabletach.

Czytaj także: Sony położy większy nacisk na sieć

- Vita jest naprawdę świetna, jednak nie widzę żadnego prawdziwego powodu, dla którego miałbym ją kupować - powiedział 22-letni Josh Calixto, którego ostatnim urządzeniem tego typu była konsola Nintendo DS Lite zakupiona trzy lata temu. - Nie czuję, żeby była warta moich pieniędzy.

Przypadek Calixto nie jest odosobniony - zauważa agencja Reuters. Przy cenie około 250 dolarów Sony Vita, koszt nabycia urządzenia jest porównywalny do PlayStation czy Xboksa. Prawdziwy problem stanowi jednak to, co klienci już teraz mają w kieszeniach - smartfony i tablety. Nowoczesne urządzenia tego typu wyposażone są w bardzo mocne procesory, na których uruchamianie nawet zaawansowanych graficznie gier nie stanowi żadnego problemu.

Pomimo sceptycyzmu wśród analityków Sony informowało o świetnych wynikach sprzedaży urządzenia w pierwszych dniach dostępności. Przedstawiciele japońskiej korporacji zapewniali również, że to właśnie gry pozwolą w przyszłości wyrwać się firmie z finansowych problemów. Sony spodziewa się zakończenia roku fiskalnego ze stratą na poziomie 2,9 miliarda dolarów.

Czytaj także: Kondycja Sony coraz gorsza


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters, Sony