Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sony dołącza do wyścigu cenowego na rynku czytników książek

07-07-2010, 07:36

Japońska firma obniżyła ceny czterech modeli swojego czytnika e-booków, dołączając do wojny cenowej, a także przeciwko Apple.

robot sprzątający

reklama


Pozytywny wpływ konkurencji na sytuację konsumentów możemy obserwować m.in. na młodym rynku czytników do e-książek. Działa na nim kilku znaczących graczy - Amazon, Barnes&Noble, Sony czy Apple (za pośrednictwem iPada). Pierwsze trzy firmy zauważyły, że bardziej może im się opłacić oferowanie urządzenia za niezbyt wygórowaną cenę, by potem klienci byli skłonni do kupowania większej liczby elektronicznych książek.

Sonda
Posiadasz czytnik e-książek?
  • tak
  • nie, ale zamierzam kupić
  • nie i nie zamierzam kupić
wyniki  komentarze

W drugiej połowie czerwca br. ceny czytnika Nook obniżył sklep Barnes&Noble. Wynoszą teraz 149 oraz 199 dolarów odpowiednio dla wersji wyposażonej jedynie w Wi-Fi oraz w 3G. Na krok ten szybko zareagował Amazon, także tnąc ceny swojego urządzenia - Kindle. Kosztuje ono obecnie 189 dolarów.

>> Czytaj więcej: Amazon obcina cenę Kindle 

Teraz do wyścigu dołączyła firma Sony - informuje agencja Reuters. Obniżyła ceny swoich czytników do następujących poziomów:

  • Daily Edition - 299,99 USD (wcześniej 349,99 USD),
  • Touch Editions - 169,99 USD (249,99 USD),
  • Pocket Edition - 149,99 USD (169,99 USD).

Te trzy firmy nie dość, że konkurują między sobą, to muszą dodatkowo liczyć się także z firmą Apple. Mimo że nie posiada ona odrębnego urządzenia do czytania elektronicznych książek, odpowiednia aplikacja zainstalowana na iPadzie czy iPhonie już to umożliwia. Promocja tej funkcjonalności mogłaby sprawić, że pozycja Kindle czy Nooka uległaby osłabieniu.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *