Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

SEO-kombinatorzy żerują na aukcjach

06-11-2006, 16:12

Aukcyjni krętacze coraz częściej wykorzystują nowe pole manewru - związane z domenami internetowymi oraz z SEO, czyli pozycjonowaniem stron pod kątem wyszukiwarek internetowych.

ciąg dalszy...

Skrypty takie szkodzą zarówno reklamodawcom (w reklamy klikają przypadkowe osoby "nie mając już w co kliknąć", niemniej w przypadku reklam opłacanych "od kliknięcia" reklamodawca za to płaci), jak i właścicielom stron zamieszczającym reklamy tej samej sieci (reklamodawcy nie są instytucją charytatywną - jeśli reklama nie spełnia swego celu zmniejszają budżety).

Osoby zainteresowane kupnem tego typu skryptów należy od razu ostrzec - regulaminy programów partnerskich często zabraniają umieszczania reklam w sposób spamerski, a osobom łamiącym ów regulamin "dziękuje się" za współpracę.

Co na to Allegro?

Na chwilę obecną pracownicy serwisu niestety dość swobodnie podchodzą do problemu. Jeden z użytkowników sprzedających skrypty do zaśmiecania wyszukiwarek - mimo, iż kilkukrotnie jego aukcje były usuwane przez pracowników Allegro - ciągle wystawia je na nowo. Skrypty sprzedaje poprzez "kup teraz" - w przypadku usunięcia aukcji otrzymuje zwrot kosztu jej wystawienia, co zdąży sprzedać to jego. Komentarze za usunięte aukcje też otrzymuje. Pracownicy Allegro w pewnym momencie wręcz przestali usuwać jego aukcje.

Trudno też się doczekać reakcji administratorów na handel domenami z fałszywym PR. Być może brak reakcji bierze się z braku rozeznania w tematyce SEO. Formularz zgłoszenia naruszenia zasad nie obejmuje pozycji adekwatnych do tego typu problemów. O ile w przypadku skryptów do spamowania wyszukiwarek można użyć opcji "naruszenie zasad opisu - sugerowanie nieetycznego wykorzystania", o tyle w przypadku domen pozostaje już tylko niewiele mówiąca opcja "inny powód".

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *