Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sektor MŚP nie korzysta z dobrodziejstw WWW

15-03-2011, 22:11

Prawie połowa małych i średnich przedsiębiorstw pozostających bez strony internetowej jest przekonana, że strona WWW nie przyniosłaby im żadnych korzyści. Blisko co piąta firma posiadająca stronę internetową nigdy nie zmieniała jej wyglądu – wynika z badania TNS OBOP przeprowadzonego na zlecenie firmy 1&1.

Zupełnie inne zdanie mają przedstawiciele firm obecnych w internecie. Tylko 6% uważa, że sieć nie przyniosła im żadnych korzyści, a 85% twierdzi, że wszystkie małe i średnie firmy powinny posiadać własną stronę internetową.

Ponad 81% przedsiębiorców posiadających stronę internetową uważa, że to standard w dzisiejszym świecie biznesu. Większość z nich (70%) twierdzi, że posiadając stronę internetową, łatwiej dotrzeć im do nowych klientów i utrzymać kontakt z dotychczasowymi (45%).

>> Czytaj też: Twoja firma w sieci w 2 krokach

Sonda
Czy strony małych i średnich przedsiębiorstw wymagają modernizacji?
  • tak
  • nie
  • nie mam zdania
wyniki  komentarze

Wśród korzyści, jakie przyniósł internet, firmy najczęściej wymieniają zwiększenie widoczności marki (78%), dostęp do nowych klientów (71%) oraz wzrost znajomości firmy i jej oferty (67%). Przedsiębiorcy posiadający stronę internetową planują jej rozbudowę (38%) oraz zwiększenie aktywności reklamowej w internecie (29%). Tylko 6% przedsiębiorców obecnych w internecie uznała, że sieć nie przyniosła im żadnych korzyści.

Bardziej sceptyczni, jeśli chodzi o korzyści płynące z obecności w internecie, są przedsiębiorcy niemający strony internetowej. Jedynie 25% z nich uważa, że posiadanie WWW przyczyniłoby się do rozwoju ich biznesu. Dla niecałej połowy (46%) posiadanie strony internetowej wiąże się z dostępem do nowych klientów, darmową reklamą (44%) i zwiększeniem widoczności firmy w sieci (43%).

Na razie jednak duży procent przedsiębiorców pozostających bez strony internetowej nie widzi korzyści z jej posiadania (45%). 25% nie wie, ile kosztuje i ile czasu zajmuje stworzenie strony internetowej. Ośmiu z dziesięciu przedsiębiorców nie obawia się, że brak strony internetowej może wiązać się z utratą potencjalnych klientów. Ciekawe jest, że zapytani, co skłoniłoby ich do przygotowania strony internetowej, przedsiębiorcy w większości odpowiadali: niskie koszty (34%), pomoc ze strony kogoś, kto dałby jasne wskazówki (19%) oraz przyjazne dla użytkownika narzędzie do samodzielnego stworzenia strony internetowej.

>> Czytaj też: Internetowa Rewolucja: Pokaż swoją firmę w sieci

Główne bariery w modernizacji strony WWW
fot. TNS OBOP dla 1&1 - Główne bariery w modernizacji strony WWW
Pomimo tego, iż prawie połowa małych i średnich przedsiębiorstw w ciągu ostatnich 12 miesięcy zmodyfikowała swoje strony, to główną barierą w modyfikacji jest brak czasu na samodzielne wykonanie określonych prac (17%), niemożność wydania pieniędzy na profesjonalne usługi (16%), to, że w firmie są ważniejsze kwestie (15%), a co dziesiąta osoba właśnie wprowadza zmiany lub niedawno je zakończyła. Jednak najwięcej, bo aż 32% nie chce dokonywać zmian na stronie WWW.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *