Znalezienie i zarezerwowanie odpowiedniej sali weselnej to jeden z najważniejszych elementów ślubnych przygotowań, z którym zmierzyć się musi każda para. Ogromny wybór lokali weselnych w stolicy nie ułatwia jednak podjęcia ostatecznej decyzji. Zanim zdecydujemy się „zaklepać” konkretną salę weselną warto dowiedzieć się, o czym rozmawiać z jej managerem i jakie pytania mu zadać.
Sale weselne i podstawowe udogodnienia dla gości
Bez względu na to, czy nasz ślub odbędzie się w środku lata, czy też w miesiącach zimowych, sala weselna powinna być odpowiednio wyposażona, by zapewnić gościom komfortową zabawę. Organizując wesele w lecie koniecznie dowiedzmy się, czy lokal posiada klimatyzację, z kolei w zimie dobre ogrzewanie oraz szatnię, w której goście będą mogli bezpiecznie pozostawić swoje okrycia wierzchnie oraz obuwie na zmianę.
Sale weselne to zazwyczaj duże obiekty, w których do wynajęcia jest kilka różnej wielkości pomieszczeń weselnych. Każde z nich powinno posiadać odpowiednie zaplecze sanitarne po to, aby goście mieli wygodny dostęp do toalety i nie musieli spędzać dużo czasu w kolejkach. Najlepiej, jeśli każda sala weselna będzie posiadała własną toaletę, co pozwoli wszystkim zaproszonym bez skrępowania korzystać z niej w trakcie trwania zabawy weselnej.
Koszt rezerwacji i wynajmu sali weselnej w stolicy
Koszt wynajęcia sali weselnej zależy od jej wielkości, wybranego menu weselnego, dekoracji i wielu innych czynników. Sale weselne są dostępne w bardzo zróżnicowanych cenach, co pozwala na ich dostosowanie nie tylko do gustu i oczekiwań, ale także budżetu pary młodej. Aby zarezerwować lokal należy uiścić zadatek, który zazwyczaj wynosi 15-20% ceny wynajmu.
Odwiedzając wybrane sale weselne powinniśmy dokładnie zorientować się w kosztach ich rezerwacji oraz dowiedzieć się, co dokładnie jest wliczone w cenę tzw. talerzyka. Warto w szczególności zapytać o możliwość wniesienia alkoholu zakupionego poza lokalem, dowiedzieć się, czy wybrany lokal oferuje także desery, owoce oraz napoje w cenie menu oraz czy obsługa kelnerska jest także jest wliczona w koszt wynajmu sali.
Niektóre sale weselne wymagać mogą ponadto uiszczenia dodatkowej opłaty za dodatkowe dekoracje oraz przedłużenie zabawy weselnej poza ustaloną w umowie godzinę, o co także warto dopytać managera. Uwzględnienie wszystkich ustnych ustaleń na piśmie pozwoli z kolei uniknąć nieporozumień oraz wiedzieć, za co dokładnie płacimy wynajmując salę.
Inne sprawy, które warto poruszyć na spotkaniu z managerem sali weselnej
Nowożeńcy, których część gości przyjedzie z daleka powinni koniecznie zorientować się, czy wybrany przez nich lokal dysponuje bazą noclegową. Ci z kolei, którzy nie wyobrażają sobie udanej zabawy weselnej bez poprawin powinni zorientować się, czy istnieje możliwość ich zorganizowania na miejscu. Warto także dowiedzieć się, czy dostępna jest opcja zmiany wystroju wnętrza sali weselnej za pomocą własnych dekoracji.
Niezwykle istotne jest także zorientowanie się, czy wybrany lokal weselny dysponuje odpowiednio pojemnym parkingiem oraz specjalnie wydzieloną przestrzenią dla osób palących. Jeśli na naszej zabawie weselnej będą natomiast gościły osoby starsze lub z ograniczoną sprawnością ruchową, warto wybierać sale weselne z usprawnieniami dla osób niepełnosprawnych.
Partnerem artykułu jest portal ślubny Wesele z Klasą oferujący: sale weselne Warszawa - więcej na WeselezKlasa.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|