53% wzrostu zanotował polski rynek muzyki cyfrowej w pierwszym kwartale tego roku - poinformował Związek Producentów Audio-Video. Najlepiej radzą sobie serwisy streamingowe, co wydaje się zgodne z trendami obserwowanymi na świecie.
reklama
Związek Producentów Audio-Video (ZPAV) poinformował, że nasz cyfrowy rynek sprzedaży muzyki zamknął pierwszy kwartał 2013 roku kwotą ponad 7,2 mln zł, co oznacza ponad 53% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Co więcej, wzrost odnotowały wszystkie formy sprzedaży cyfrowej. Aż o 92%, do kwoty ponad 2 mln 840 tys. wzrósł dochód z serwisów strumieniowych oraz serwisów wspieranych reklamami, do których zalicza się m.in. Deezera, WiMP, Spotify, Muzo, ale także YouTube.
Tabela poniżej prezentuje różnice między I kwartałem 2013 i 2012 roku, z uwzględnieniem różnych źródeł przychodów.
ZPAV przedstawił również listę najlepiej sprzedających się piosenek. Wypromowany dzięki internetowi Gangnam Style wciąż jest na prowadzeniu. Najlepiej sprzedający się cyfrowo polski utwór to W stronę słońca Eweliny Lisowskiej, który znalazł się na czwartym miejscu zestawienia.
Wzrost polskiego rynku muzyki cyfrowej jest o tyle istotny, że uczy artystów i wydawców jednej istotnej rzeczy. Internet nie jest tylko "miejscem, w którym się kradnie". W internecie można zarabiać, ale najpierw trzeba stworzyć odpowiednie usługi. Wystarczyło, że przemysł muzyczny przestał hamować ich rozwój.
W innych krajach przychody z muzyki online mogą nie tylko być imponujące, ale mogą nawet przebijać inne, bardziej tradycyjne źródła przychodów. Przykładowo w Wielkiej Brytanii organizacja PRS Music potwierdziła, że w roku 2012 przychody z rynku online wyniosły 51,7 mln funtów i były wyższe niż przychody z emisji radiowych oraz przychody z pubów i klubów.
Czytaj także: Przychody z muzyki online przewyższają przychody z radia
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|