Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

RIM: 35 proc. wzrost przychodów w 2010 r.

01-04-2010, 20:55

1 kwietnia Research In Motion (RIM), producent telefonów BlackBerry przedstawił wyniki finansowe firmy za ostatni kwartał oraz cały rok fiskalny 2010, zakończony 27 lutego 2010 roku.

robot sprzątający

reklama


Z przedstawionych danych wynika, że przychód za rok fiskalny 2010 wyniósł 14,95 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 35% w stosunku do 11,07 miliarda dolarów w poprzednim roku.

Przychód za czwarty kwartał wyniósł 4,08 miliarda dolarów (wzrost o 18% z 3,46 miliarda dolarów w tym samym kwartale poprzedniego roku fiskalnego i wzrost o 4% z 3,92 miliarda dolarów w poprzednim kwartale). Podział przychodów za ostatni kwartał wygląda następująco: 80% urządzenia, 16% usługi, 2% oprogramowanie i 2% inne źródła przychodu.

W roku fiskalnym 2010 firma Research In Motion dostarczyła na rynek 37 milionów smartfonów BlackBerry, co stanowi wzrost o ponad 40% w stosunku do poprzedniego roku. Natomiast tylko w czwartym kwartale roku fiskalnego 2010 RIM dostarczyła na rynek 10,5 miliona urządzeń. Warto przy okazji dodać, że według raportu IDC za ostatni kwartał 2009 roku marka BlackBerry była najchętniej kupowaną marką smartfonów w Stanach Zjednoczonych.

>> czytaj też: RIM najszybciej rozwijającą się firmą w rankingu Fortune

Liczba zarejestrowanych kont nowych użytkowników wzrosła w mijającym roku fiskalnym o 65% i wynosi 41 milionów. W rekordowym czwartym kwartale zarejestrowano 4,9 miliona nowych kont.

Przedstawiciele firmy przewidują, że przychód za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2011, który zakończy się 29 maja 2010 roku wyniesie od 4,25 do 4,45 miliarda dolarów. RIM planuje również otworzyć od 4,9 do 5,2 miliona nowych kont.

>> czytaj też: BlackBerry Curve 8520 dostępny w Polsce


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E