Dziś ruszają XXI Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Vancouver. Ci, którym nie uda się być na miejscu, będą mogli na bieżąco śledzić dokonania polskich sportowców w internecie. Specjalnie w tym celu powstałe serwisy publikują na bieżąco nie tylko relacje z zawodów, ale i satelitarne zdjęcia z Vancouver, opisy, a także udostępniają masę sieciowych gadżetów pozwalających poczuć atmosferę igrzysk.
reklama
Z myślą o widzach igrzysk Google uruchomiło specjalną stronę google.com/games10, dostępną w 40 językach (także po polsku). Udostępni tam bieżące informacje z zawodów, uzupełnione o wizualizacje. Przykładowo będą to obrazy sportowych aren 3D, zdjęcia typu Street View ze stoków narciarskich wykonane na zboczach góry Whistler. Zostały przygotowane przy użyciu eksperymentalnego rozwiązania – skutera śnieżnego wyposażonego w nowoczesną technologię fotograficzną i GPS.
Zobacz, jak powstawał album Street View:
Dzięki nim można prześledzić trasy narciarskie, snowboardowe, slalomowe i triathlonowe praktycznie z perspektywy samych zawodników. Dzięki współpracy Google z samorządem lokalnym Whistler Resort i Whistler Blackcomb Mountains serwis zaprasza na wirtualny spacer po Whistler Village i Whistler Creekside dający poczuć atmosferę wioski olimpijskiej. Lokalni eksperci i olimpijczycy przygotowali też mapy z ich ulubionymi miejscami w Vancouver.
Witryna google.com/games10 zawiera także gadżet z na bieżąco aktualizowanymi informacjami z igrzysk, który zainteresowani użytkownicy mogą umieścić na spersonalizowanej stronie iGoogle. Znajdziemy tam również aktualne wyniki wyszukiwań Real-Time Search dotyczące igrzysk (z uwzględnieniem wpisów na Twitterze, informacji prasowych i wpisów na blogach) oraz linki do serwisów Twitter i Facebook, aby użytkownicy mogli łatwo dzielić się informacjami z witryny WWW i narzędziami z przyjaciółmi. Serwis uruchomił także galerię Picasa ze zdjęciami z igrzysk, pochodzącymi z Google News i od samych widzów (można użyć tagu ”wintergames2010”).
Od dziś aż do końca igrzysk Google będzie prezentować specjalne odświętne Doodle (logo) na głównej stronie wyszukiwarki.
Dla przebywających w Vancouver i Whistler od 12 do 28 lutego 2010 przygotowano specjalne narzędzie do planowania podróży publicznymi środkami transportu pod adresem mapy.google.pl (w zakładce „Pokaż trasę”) albo google.pl/transit.
Jako sponsor kadry olimpijskiej, TP SA aktywnie wspiera sportowców w sieci. W miejscowościach, z których pochodzą polscy reprezentanci, pojawią się wozy satelitarne. Dzięki nim widzowie zobaczą, jak na skoki Adama Małysza reagują mieszkańcy Wisły i czy mieszkańcy Kasiny Wielkiej trzymają kciuki za powodzenie Justyny Kowalczyk.
Na firmowym blogu będzie można od jutra śledzić apele olimpijczyków, trenerów i dziennikarzy, zachęcających do wspierania biało-czerwonych. Na kibiców czekają też nagrody w specjalnym konkursie.
Grupa TP wspiera olimpijczyków również na portalu internetowym. Pod jej patronatem powstał pod adresem www.igrzyska.wp.pl/vancouver serwis dotyczący wyłącznie Igrzysk Olimpijskich.
W specjalnym serwisie (www.igrzyska.wp.pl/vancouver) poświęconym zimowej olimpiadzie już od wczoraj można było śledzić ostatnie przygotowania do inauguracji zawodów, poznać sylwetki polskich sportowców, doczytać o konkurencjach i terminarzu poszczególnych dyscyplin. Jednocześnie twórcy witryny największy nacisk położyli na kompleksowe opracowanie tych dyscyplin, w których Polacy mają największe szanse medalowe, czyli biegów narciarskich, skoków oraz biathlonu.
W związku z zawarciem umowy z Polskim Komitetem Olimpijskim na stronie znajdą się dodatkowe materiały, m.in. bezpośrednie korespondencje z Vancouver, bogate relacje zdjęciowe oraz informacje o zawodnikach i drużynach narodowych. Dodatkowo, dzięki współpracy portalu z Wikipedią, internauci mogą zapoznać się z historią wcześniejszych 20 zimowych igrzysk i pogłębić swoją wiedzę na ich temat.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|