Facebook testuje wyświetlanie swoich reklam w aplikacjach mobilnych firm trzecich. Nie da się ukryć, że jest w tym wyzwanie rzucone firmie Google.
Facebook ogłosił na blogu dla deweloperów, że ruszył z testami, w ramach których jego reklamy będą wyświetlane w aplikacjach innych firm. W ramach tych testów Facebook pracuje bezpośrednio z deweloperami i wydawcami. Krąg reklamodawców uczestniczących w testach też jest ograniczony.
Jeśli Facebook zacznie wyświetlać reklamy w innych aplikacjach, rozszerzy zasięg swoich reklam i będzie mógł sprawdzić, jak radzi sobie z ich targetowaniem w ramach innych usług. Dla reklamodawców ten dodatkowy zasięg też ma znaczenie.
Facebook podkreśla jednak, że chciałby dotrzeć z nową usługą do deweloperów. Gigant wierzy, że może im znacznie ułatwić monetyzację aplikacji mobilnych, co przecież nie jest prostym problemem.
Choć Facebook nie mówi tego wprost, jest to wyzwanie rzucone firmie Google i jej ofercie reklamowej. Od dawna mówiono, że Facebook może konkurować z Google AdSense, ale teraz społecznościowy gigant skupia się na obszarze mobilnym, który dla Google też jest swojego rodzaju nowością. Szanse zwycięstwa są większe niż na terytoriach podbitych już przez Google.
Trzeba tu dodać, że Facebook uważnie bada możliwości reklamy mobilnej i stara się wprowadzać do niej nowe rozwiązania techniczne. Dobrym tego przykładem są reklamy wideo, które odtwarzają się automatycznie, ale jednocześnie są łatwe do wyłączenia dla użytkownika.
Można też uznać, że Facebook świetnie sobie radzi z oferowaniem usług w postaci mobilnej. W trzecim kwartale ubiegłego roku firma miała 874 mln użytkowników mobilnych aktywnych miesięcznie, a przychody z reklam mobilnych Facebooka wyniosły 49% ogólnych przychodów z reklam.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|