Wiemy jak ważna jest reklama. Wiemy też jak wielki jest wpływ reklamy na dochody przedsiębiorstw. Nie wszyscy jednak wiedzą gdzie reklama powinna być ulokowana aby przyniosła wysokie korzyści, a jej koszt był adekwatny do naszego portfela.
Reklama internetowa z miesiąca na miesiąc, a w zasadzie z dnia na dzień staje się coraz bardziej popularna wśród polskich przedsiębiorstw. Jeszcze kilka lat temu mało kto interesował się promowaniem w sieci, dziś jest inaczej.
O tym, że reklama jest dźwignią handlu słyszymy na co dzień, jednak dobór właściwej formy promocji staje się dziś prawdziwą sztuką. Nie trudno bowiem wykupić pakiet spotów w radio czy TV. Na ogół płacimy za to krocie a sama reklama kierowania jest do wszystkich. W sieci jest inaczej, lepiej. Oto najpopularniejsze formy promowania swojej marki w sieci:
Pozycjonowanie - znane też pod nazwą SEO, choć jest to niewłaściwe określenie. Generalnie pozycjonowanie polega na podnoszeniu pozycji strony www na wybrane słowa kluczowe w naturalnych wynikach wyszukiwarki (na ogół Google). Usługa ta jest najpopularniejszą formą promocji strony www, na jaką decydują się polscy przedsiębiorcy. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że jest ona stosunkowo tania a Klienci sami do nas trafiają wpisując w wyszukiwarce frazę, która ich interesuje. W ten sposób nasza strona wyświetla się tylko tym użytkownikom, którzy szukają takich firm jak nasza. Minusem pozycjonowania jest to, że na efekty w postaci widoczności w top10 trzeba czekać czasami całymi miesiącami. Dodatkowo niewłaściwe pozycjonowanie może narazić naszą stronę www na kary ze strony Google.
Linki sponsorowane (Google Adwords) - na tą formę reklamy internetowej decydują się przeważnie te firmy, którym nie wystarcza samo pozycjonowanie. Linki sponsorowane to nic innego jak plakietki reklamowe dołączone do naturalnych wyników wyszukiwań w Google. Wielkim plusem Google Adwords jest to, że posiada ogromne możliwości konfiguracyjne. Kampania linków sponsorowanych może wyświetlać się osobom z określonej lokalizacji, wieku, płci a nawet w wybranych przez nas godzinach. Za linki sponsorowane płacimy w zależności od tego ile osób kliknie w naszą reklamę. Klient może określić też jaki budżet ma zostać przeznaczony na reklamę. W przeciwieństwie do pozycjonowania efekty z kampanii linków sponsorowanych są natychmiastowe - nasza reklama wyświetla się od razu po jej uruchomieniu.
Istnieje jeszcze wiele innych form promocji firmy w internecie, jednak trzy powyższe są najczęściej wybierane w Polsce.
W sieci znaleźć można setki firm, które specjalizują się w promowaniu przedsiębiorstw. Te, które zajmują się reklamą w internecie to tzw. agencje interaktywne. Są to swego rodzaju agencje reklamowe, które działają wyłącznie w obrębie sieci internetowej. Oferta agencji interaktywnych na ogół dotyczy kompleksowych usług internetowych. To znaczy, że profesjonalna agencja interaktywna powinna zajmować się kreowaniem wizerunku w internecie, po przez tworzenie serwisów www, sklepów ecommerce, a także reklamą internetową czyli pozycjonowaniem, linkami sponsorowanymi jak i również mediami społecznościowymi.
Oprócz agencji interaktywnych często natrafić można na freelancerów, jednak nie zawsze jakość świadczonych przez nich usług będzie na wartościowym poziomie. Tutaj warto poprosić o referencje, portfolio, generalnie jakikolwiek powód, dla którego moglibyśmy im zaufać.
Hasło to powinno utkwić w głowie każdemu, kto jeszcze nie zaufał reklamie w sieci. Zgodnie z wszelkimi statystykami oraz prognozami, rynek reklamy internetowej będzie rósł w tempie +/- 10% rocznie. Powołując się na dane IAB wartość reklamy internetowej tylko w pierwszym kwartale roku 2014 wyniosła 573,9 mln zł. W porównaniu z pierwszym kwartałem roku 2013 dynamika wzrosła o 7,1%. Tendencja ta będzie się utrzymywać i choć największa część tortu nadal przypada na reklamę w TV to internet nie daje za wygraną. Z całą pewnością za kilka lat na reklamę w internecie będzie stawiać jeszcze więcej przedsiębiorstw niż ma to miejsce teraz. Świadomość polskich firm rośnie i oby tak dalej.
Autor: Tomasz Kuśnierczak z Agencji Interaktywnej EMPRESSIA – www.empressia.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|