Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Raport IBM: 90% banków planuje zmiany w sposobie działania

22-06-2011, 11:46

IBM podczas Forum Sektora Finansowego, organizowanego wspólnie z „Miesięcznikiem Finansowym BANK”, ogłosił wyniki badania „Od złożoności do orientacji na klienta”.

robot sprzątający

reklama


Z badania przeprowadzonego przez IBM w 200 największych instytucjach bankowych na świecie wynika, że 90% przedstawicieli banków, którzy wzięli udział w badaniu, wierzy, że aby zwiększyć zyskowność, ich banki będą musiały się stopniowo wprowadzać zmiany lub dokonać całkowitej transformacji.

Według raportu banki przyszłości będą musiały być w większym stopniu skoncentrowane na kliencie poprzez prowadzanie złożonych analiz pozwalających usprawnić mechanizmy zarządzania ryzykiem i określania cen, zwiększenie wydajności poszczególnych kanałów i tym samym doprowadzenie do wzrostu zadowolenia klientów.

>> Czytaj też: Ta sama marża, inna rata kredytu?

Sonda
Czy Twój bank proponuje Ci specjalne oferty dopasowane do Twoich potrzeb?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Na rynkach szybkiego wzrostu, do jakich zaliczana jest Polska, wartość aktywów rośnie co roku niemal o 900 miliardów USD. Dlatego tak ważne jest, aby banki skoncentrowały się na usługach wealth management, rozwijaniu innowacyjności oraz dotarciu do tych, którzy jeszcze nie zostali objęciu usługami bankowymi. W Europie Środkowo-Wschodniej jest to aż 58% populacji.

Jak sugerują wyniki badania, wiele banków ma problemy z uzyskiwaniem niezbędnej wiedzy – pomimo posiadania danych we własnych bazach z powodu braku odpowiednich narzędzi. Banki dysponują na przykład informacjami na temat rodzin klientów oraz profili ich oszczędności i dochodów. Wiele spośród tych danych jest duplikowanych. Z tego powodu banki często nie potrafią stworzyć usług odpowiadających potrzebom klientów. Aby w efektywny sposób wykorzystać mechanizmy analityczne i bogaty zbiór dostępnych informacji, niezbędne są dodatkowe narzędzia i procesy.

Jako cztery najważniejsze obszary oczekiwanej w sektorze bankowym transformacji wymieniono skuteczne zarządzanie ryzykiem (54% badanych na rynkach dojrzałych i 58% badanych na rynkach wzrostu), wysoką jakość obsługi klienta (odpowiednio 43% oraz 31%), zarządzanie kapitałem (39% i 35%) i efektywność kosztową (38% i 34%).

>> Czytaj też: Ranking kont dla aktywnych internautów

- Polskie banki mają nadzieję, że nowe multimedialne kanały dystrybucji, związane np. z bankowością mobilną, będą kluczem do serc młodych klientów. Są też nadzieją na obniżenie kosztów przez ograniczenie liczby tradycyjnych oddziałów. Banki muszą dużo inwestować w nowe technologie, czując zagrożenie ze strony operatorów komórkowych - powiedział Stanisław Brzeg-Wieluński, redaktor naczelny „Miesięcznika Finansowego BANK”.

W trakcie badania wyróżniona została grupa banków osiągających ponadprzeciętne wyniki. Nazwane one zostały bankami wzorcowymi. W ciągu każdego z ostatnich trzech lat udało im się osiągnąć pozycję lidera pod względem poziomu kosztów i wysokości zysków. Banki z tej grupy wyróżnia kilka istotnych wyraźnych elementów, dzięki którym udało się im osiągnąć zyski brutto niemal o 20% wyższe niż konkurencyjne przedsiębiorstwa.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E