Serwis Sklepy24.pl opublikował kolejny duży raport o stanie polskiego rynku e-commerce, w którym znalazło się kilka naprawdę interesujących oraz dość kontrowersyjnych wniosków. Między innymi okazuje się, że Facebook "nie sprzedaje", a udział serwisów aukcyjnych w polskim rynku sprzedaży online jest mocno przeszacowywany.
reklama
Do najbardziej interesujących spostrzeżeń należy to, że nie ma korelacji pomiędzy wielkością sprzedaży sklepów internetowych a tym, czy sprzedają one bezpośrednio na Facebooku. Prowadzi to do prostego wniosku, że Facebook "nie sprzedaje", co oczywiście nie umniejsza jego zalet jako narzędzia do komunikacji z klientami.
Kolejnym, tym razem dość kontrowersyjnym, wnioskiem z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu "eHandel Polska 2012" jest to, że udział platform aukcyjnych, w tym najpopularniejszego serwisu Allegro, w całym polskim rynku e-commerce był dotychczas mocno przeszacowywany, a znacznie większą część obrotów generują sklepy internetowe.
Z dokumentu można się też dowiedzieć, jakie średnie marże handlowe uzyskują sprzedawcy w różnych kategoriach, w których porównywarkach cen można znaleźć najbogatszą ofertę sklepów, jakie płatności zdobywają najwięcej klientów oraz które oprogramowanie do prowadzenia sklepu ma przed sobą najjaśniejszą przyszłość.
W raporcie poddano analizie szereg zagadnień od struktury i wielkości rynku, poprzez marketing sklepów internetowych, ich logistykę i udostępniane metody płatności oraz stosowane oprogramowanie. Ponadto w tym wydaniu raportu sporą część poświęcono kwestii barier i perspektyw rozwoju europejskiego handlu transgranicznego.
W tym roku w raporcie nie poddano analizie kwestii prawnych związanych z e-commerce. Były one natomiast poruszane w raporcie "eHandel Polska 2010", z którego można się między innymi dowiedzieć o aspektach prawnych prowadzenia sklepu internetowego.
W tym miejscu warto tylko napomknąć, że dla prowadzenia sklepu internetowego aspekty prawne są szczególnie ważne. I to przynajmniej z dwóch powodów. Raz, że chodzi zazwyczaj o sprzedaż konsumencką. Dwa, że prowadzoną drogą elektroniczną, na odległość. Więcej można się dowiedzieć w stosownym artykule.
Raport jest pracą zbiorową naukowców oraz praktyków specjalizujących się w e-biznesie. Można go pobrać za darmo pod adresem: www.sklepy24.pl
Rafał Cisek, radca prawny, współpracownik Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej (CBKE), twórca serwisu prawa nowych technologii NoweMEDIA.org.pl, ekspert w zakresie prawnych aspektów komunikacji elektronicznej.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Twój profil na Facebooku darmową tablicą ogłoszeń spamerów? Zobacz, czego unikać
|
|
|
|
|
|