Kryzys omija handel elektroniczny szerokim łukiem twierdzą twórcy raportu "E-commerce w Polsce 2009" z firmy Praktycy.com. Ich zdaniem polski handel internetowy kwitnie, na przekór niekorzystnej sytuacji makroekonomicznej na świecie i w Polsce, a po części także dzięki niej. Branża nie odczuwa kryzysu, wręcz przeciwnie liczy na zwiększenie przychodów w 2009 roku.
reklama
Sklepy stają się coraz bardziej interaktywnymi witrynami sieciowymi, o czym świadczą innowacyjne formy budowania wizerunku. Wykorzystanie forum internetowego dla klientów wskazało w badaniu 18% respondentów, a firmowy blog 13%. W 2009 r. powyższe narzędzia planuje wprowadzić odpowiednio 26% i 19% sklepów internetowych. Także serwisy społecznościowe działające wokół sklepu zostały wdrożone przez co 10. sklep, a kolejne 14% respondentów planuje to zrobić w 2009. Powyższe działania uzupełnione o udzielanie porad potencjalnym klientom (47%) składają się na tworzenie wizerunku sklepu eksperckiego, a jednocześnie otwartego na klienta.
Polskie sklepy internetowe są coraz bardziej świadome korzyści wynikających z działań lojalnościowych i sukcesywnie wcielają je w życie. 40% badanych sklepów wdrożyło programy lojalnościowe oferując swoim klientom rabaty, gratisy, czy bezpłatna dostawę. Świadczy to o zaangażowaniu przedsiębiorców w zatrzymanie swoich dotychczasowych klientów na dłużej i budowania swojej pozycji nie tylko w oparciu o wyniki sprzedażowe, ale i świadomość marki. Jest to szczególnie istotny kierunek działania w czasach spowolnienia gospodarczego, gdyż jego koszt jest pięciokrotnie niższy w stosunku do pozyskanie nowego klienta.
Wyniki badań 'E-commerce w Polsce 2009” nie pozostawiają złudzeń co do dalszego kierunku rozwoju branży. Kryzys gospodarczy nie powinien znacząco wpłynąć na wyniki finansowe branży. Ewentualne spowolnienie gospodarcze i spadek siły nabywczej konsumentów będzie łagodzony stałym wzrostem liczby internatów w Polsce oraz rosnącym zainteresowaniem i zaufaniem do tej formy robienia zakupów.
W pełnym raporcie (do pobrania poniżej) zostały przedstawione aspekty szczególnie ważne dla bieżącej sytuacji, jak i perspektyw rozwoju tej branży w naszym kraju. Raport przedstawia charakterystykę typowych sklepów internetowych, oferowane przez nie asortyment, osiągane wyniki finansowe, wykorzystywane narzędzia wspierające e-sprzedaż. Prezentuje także profil statystycznego klienta oraz informujemy ile pieniędzy pozostawia on w e-sklepie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*