Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ranking internetowych sklepów sportowych 2015 wg Opineo

03-09-2015, 03:34

Finałowe zestawienie Rankingu Internetowych Sklepów Sportowych Opineo 2015 zawiera 30 najlepiej ocenianych przez konsumentów e-sklepów. Są wśród nich zarówno sportowe hipermarkety, jak i niszowe sklepy zorientowane na konkretnego klienta i określoną aktywność fizyczną - sklepy dla biegaczy, miłośników futbolu, rowerowych obieżyświatów, pasjonatów jeździectwa, osób trenujących badminton, czy skaterów.

R-GOL.com, Hurtowniasportowa.net, Fitnesstrening.pl, Runnersclub.pl i Sportclub.com.pl to pierwsza piątka najlepiej ocenianych przez konsumentów internetowych sklepów sportowych w tegorocznym rankingu Opineo. Klienci chwalą e-sklepy za kulturę obsługi i fachową pomoc przy wyborze odpowiednich produktów. Nie akceptują pomylonych przesyłek ani sytuacji, w których zamówiony towar okazuje się... niedostępny.

Wystawiając opinię o sklepie internetowym, konsumenci oceniają szybkość realizacji zamówienia, poziom obsługi klienta, jakość zapakowania przesyłki oraz deklarują, czy poleciliby ten sklep sportowy swoim znajomym.

tabelka opineo ranking

 

Wady i zalety e-sklepów sportowych

Jak pokazuje analiza opinii konsumenckich, wśród zalet e-sklepów sportowych często wymienia się szybkość wysyłki i możliwość śledzenia jej statusu. Klienci zwracają też uwagę na kulturę obsługi i pomoc przy wyborze odpowiednich produktów. Wśród negatywnych opinii pojawiają się sygnały o pomylonych lub uszkodzonych produktach. Konsumenci wytykają e-sklepom fakt, że oferują towar, którego fizycznie nie ma na magazynie.

Przykładowe opinie z serwisu twórcy rankingu - Opineo:

Błyskawiczna dostawa na następny dzień. Rakieta do squasha w 100% zgodna z opisem, razem z pokrowcem, o każdym etapie mojego zamówienia byłem informowany na bieżąco. Bezpiecznie i solidnie zapakowane. Polecam każdemu. (Marcin, czerwiec 2015)

Nie mam żadnych zastrzeżeń, wysyłka błyskawiczna, ceny rozsądne i całkiem niezły wybór. Przydałoby się więcej części do rowerów DH, wtedy pewnie zamówienie by było większe :) (djzatorze, kwiecień 2015)

Na stronie produkty są a po zamówieniu okazuje się że nie ma. Dodzwonić się nie można bo nikt nie odbiera jednym słowem żenada. (Andi, luty 2015)

W przypadku braku towaru na stanie, sprzedawca oddzwonił i poinformował mnie o zaistniałej sytuacji, zaproponował wyjście awaryjne. Bardzo duży plus :) (Szymon, marzec 2015)

 

Średni koszyk e-klienta

Według raportu CBOS „Aktywność fizyczna Polaków”, najchętniej uprawiane dyscypliny w Polsce to jazda na rowerze (51%) i pływanie (28%), w dalszej kolejności bieganie (18%), turystyka piesza (16%), piłka nożna (14%), siatkówka (14%), gimnastyka, fitness, aerobik (13%). Analitycy serwisu Skąpiec.pl przyjrzeli się zakupowym preferencjom klientów e-sklepów sportowych. Niezależnie od pory roku, najpopularniejszymi produktami w Internecie są właśnie rowery. W miesiącach wiosennych i letnich na pierwsze miejsca wskakują również pulsometry i komputery sportowe używane głównie przez amatorów joggingu. Średni koszyk zakupowy biegacza wynosi ok. 600 zł, rowerzysty — prawie dwa razy tyle.

średni koszyk opineo

 

Dla amatorów i wyczynowców

Klientami internetowych sklepów sportowych bywają zarówno amatorzy danej dziedziny, którzy dopiero zaczynają przygodę ze sportem, jak i wyczynowcy, którzy doskonale wiedzą, co kupić i za jaką cenę. Jedni, i drudzy szukają w internecie nie tylko atrakcyjnej ceny czy darmowej dostawy, ale również wartości dodanych.

— Drobna różnica w cenie odgrywa już dzisiaj rolę drugoplanową. Znacznie ważniejsza jest jakość obsługi i rzetelność w realizacji zamówienia — wyjaśnia Grzegorz Sroka, product manager Opineo.pl. — Klienci, którzy poszukują fachowego doradztwa, preferują mniejsze, ale wyspecjalizowane sklepy, w których mają zapewnioną najlepszą obsługę. Często wielkim atutem takich sklepów jest to, że są zakładane i prowadzone przez pasjonatów danej dziedziny, a wtedy informacje, jakie przekazują klientom, są poparte nie tylko wiedzą teoretyczną, ale też ich własnym doświadczaniem treningowym — dodaje.

Tegoroczny ranking to już drugie w historii Opineo.pl zestawienie internetowych sklepów sportowych stworzone na podstawie potransakcyjnych opinii konsumenckich. Na tle ubiegłego roku widoczny jest awans sklepów R-GOL.com, Fitnesstrening.pl, Sklep-luz.pl, Snowsport.pl, Bikestacja.pl, E-futbol.pl, Sklepbiegacza.pl oraz Sporti.pl.

infografika opineo


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Opineo.pl



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR