Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Problemy ze zmianą dostawcy internetu: będzie kara dla Prezesa TP?

21-03-2007, 05:50

Problemy wszystkich klientów zmieniających dostawcę internetu miały być rozwiązane do 15 marca. Mimo, że przyszła już kalendarzowa wiosna, wielu klientów nadal nie doczekało się internetu od Netii lub innego alternatywnego dla Telekomunikacji Polskiej operatora. UKE po raz kolejny zainterweniował w tej sprawie i jak na razie owocem tej interwencji było ustalenie nowych terminów rozwiązania problemów. Ustalono również, że w całej sprawie nie brakowało zaniedbań ze strony TP i prezesowi tej firmy grozi kara.

robot sprzątający

reklama


ciąg dalszy...
Problemy z podłączeniem

Komunikat UKE dotyczący monitorowania usługi BSA pokrywa się z tym, co wcześniej mówiła nam Jolanta Ciesielska, rzeczniczka Netii. Zapytana o to, dlaczego występują opóźnienia w realizacji zamówień, odpowiedziała, że klienci, którzy mają opóźnienia to tacy, u których pojawił się właśnie "błąd techniczny" nr 721 oznaczający brak synchronizacji. Netia musiała wtedy od nowa interweniować w TP, gdzie ustawiano inne parametry techniczne i usługa z reguły działała. Niestety wydłużało to niepotrzebnie okres oczekiwania klienta. Jeśli chodzi o inne problemy techniczne to, jak się dowiedzieliśmy, w dwóch strefach: 0-22 i 0-32 pojawiły się kłopoty związane z koniecznością rozbudowy punktów styku.

Czasem bywało też tak, że z powodu błędów klient miał internet choć... nie wiedział o tym. Wszystko z powodu błędnych informacji na stronie Netii o statusie zamówienia. O problemie tego typu poinformował nas Wojciech Eysymontt. Był on jedną z tych osób, które zdecydowały się zmienić neostradę na Net24. Po 2 tygodniach usługa została uruchomiona, ale... strona sprawdzania statusu nadal informowała Pana Wojciecha, że zlecenie jest w trakcie realizacji.

- Mam samodzielny router, a nie modem USB. Zmieniłem sobie od razu po odłączeniu neostrady login i hasło na net24, który miał mnie zalogować do Net24, gdy zostanie podłączony. Dzięki temu zobaczyłem zapaloną diodę w routerze i wiedziałem, że Net24 już jest - tłumaczył nam Eysymontt - Gdyby nie to, gdybym miał modem USB i opierał się tylko na informacjach ze strony sprawdzania statusu, to nie wiedziałbym, że już mam internet.

Rzeczniczka Netii przyznała, że jej firma "spotkała się z takimi przypadkami" i zapewniła, że starano się natychmiast na nie reagować. Takie sytuacje również mogły mieć miejsce, "gdy informacja na temat klienta zawierała jakiś błąd". System informowania o statusie zamówienia opóźniał się, gdy do tych informacji wprowadzane były poprawki.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE, własne