Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom

08-10-2010, 07:46

Opakowanie większe nawet o 50% w stosunku do swojej zawartości? Nowe opakowanie o pojemności mniejszej niż dawniej? To najczęściej stosowane przez producentów chwyty marketingowe, które wprowadzają konsumentów w błąd co do faktycznej ilości kupowanych produktów. Fundacja Pro-Test rozpoczyna kampanię „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom” i będzie walczyć z tym procederem.

Sonda
Trafiłeś/łaś na oszukańcze opakowania?
  • Tak
  • Nie
  • Nie zwracam na to uwagi
wyniki  komentarze

Producenci stosują różne sposoby, by niemal niepostrzeżenie podnieść cenę lub skłonić konsumentów do większego wydatku, przy okazji wprowadzając ich w błąd. Oto najczęściej stosowane triki:

  • Mniej w środku: do niezmienionego opakowania producent wkłada mniejszą niż dotychczas zawartość.
  • Sprzedawanie powietrza: w wielu opakowaniach jest tyle powietrza, że mogłoby się na jego miejsce zmieścić nawet ponad 50% więcej produktu. Ale nie tylko puste miejsce w opakowaniu może mylić co do faktycznej zawartości produktu. Również podwyższone lub grube dno, a także podwójne ścianki opakowania.
  • Nowe opakowanie: producent zmienia opakowanie, jednocześnie zmniejszając jego pojemność, podczas gdy cenę pozostawia bez zmian. Konsumenci często nie zauważają, że kupują teraz mniej swojego jogurtu czy koncentratu.
  • Nowa receptura: zamiast zmieniać pojemność opakowania, zmienia się po prostu receptura produktu. Cena pozostaje taka sama, maleją za to koszty produkcji. Konsumentom bardzo trudno to zauważyć.

>> Czyta też: Internetowy protest młodzieży przeciwko religii w szkole

Kampania „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom” ma na celu zarówno zwiększyć czujność konsumentów podczas robienia zakupów, jak i zwrócić uwagę samych producentów na problem oszukańczych opakowań.

Przykładowe oszukańcze opakowanie
fot. - Przykładowe oszukańcze opakowanie
Fundacja Pro-Test będzie też apelować do urzędów odpowiedzialnych za ochronę konsumentów w Polsce oraz do Komisji Europejskiej, aby martwe przepisy zaczęły działać na rzecz ochrony konsumentów, a piętnowały nieuczciwe firmy.

W ramach kampanii Fundacja Pro-Test na swoich stronach internetowych przedstawia przykłady opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznej zawartości produktu. Będzie też ujawniać ukryte podwyżki cen polegające na zmniejszeniu zawartości produktu w opakowaniu. Do listy produktów w oszukańczych opakowaniach wciąż dodawane są nowe, o których informują sami konsumenci, gdy natrafią na nie podczas zakupów.

>> Czytaj też: UK: Masowy protest przeciwko odcinaniu internautów

Przykłady oszukańczych opakowań oraz więcej informacji o kampanii na: www.Pro-Test.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *