Opakowanie większe nawet o 50% w stosunku do swojej zawartości? Nowe opakowanie o pojemności mniejszej niż dawniej? To najczęściej stosowane przez producentów chwyty marketingowe, które wprowadzają konsumentów w błąd co do faktycznej ilości kupowanych produktów. Fundacja Pro-Test rozpoczyna kampanię „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom” i będzie walczyć z tym procederem.
Producenci stosują różne sposoby, by niemal niepostrzeżenie podnieść cenę lub skłonić konsumentów do większego wydatku, przy okazji wprowadzając ich w błąd. Oto najczęściej stosowane triki:
Kampania „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom” ma na celu zarówno zwiększyć czujność konsumentów podczas robienia zakupów, jak i zwrócić uwagę samych producentów na problem oszukańczych opakowań.
Fundacja Pro-Test będzie też apelować do urzędów odpowiedzialnych za ochronę konsumentów w Polsce oraz do Komisji Europejskiej, aby martwe przepisy zaczęły działać na rzecz ochrony konsumentów, a piętnowały nieuczciwe firmy.
W ramach kampanii Fundacja Pro-Test na swoich stronach internetowych przedstawia przykłady opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznej zawartości produktu. Będzie też ujawniać ukryte podwyżki cen polegające na zmniejszeniu zawartości produktu w opakowaniu. Do listy produktów w oszukańczych opakowaniach wciąż dodawane są nowe, o których informują sami konsumenci, gdy natrafią na nie podczas zakupów.
Przykłady oszukańczych opakowań oraz więcej informacji o kampanii na: www.Pro-Test.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*