Dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, skuteczne ich pozyskanie i wzrost sprzedaży to priorytety internetowej promocji małych i średnich przedsiębiorstw – tak wynika z badania przeprowadzonego przez portal Firmy.net.
reklama
Co się liczy w internecie
Wspomniane badanie przeprowadzono w październiku 2008 roku za pomocą ankiety internetowej na 2801 przedsiębiorstwach zarejestrowanych w serwisie. Sondaż składał się z trzech niezależnych modułów: w pierwszym zapytano, co jest najważniejsze w promocji firmy w internecie, w drugim - ile przedsiębiorstwa byłyby na nią w stanie wydać w skali roku, a w trzecim - ile jednorazowo.
Co jest najważniejsze w promocji
Dla 28 proc. przebadanych firm priorytetem w działaniach promocyjnych w sieci jest dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów, ale tylko co czwarty przedsiębiorca w tym gronie stara się dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do konkretnej grupy. Równie istotne dla firm (25 proc.) jest skuteczne pozyskanie klienta i wzrost sprzedaży. Dla 17 proc. kluczowa okazała się wysoka pozycja w popularnych wyszukiwarkach internetowych, a dla 9 proc. - kreowanie wizerunku i zwiększenie rozpoznawalności marki.Jeśli chodzi o wymogi firm odnośnie strony wizualnej przekazu promocyjnego, to z przeprowadzonych sondaży wynika, że dla naszych przedsiębiorców najważniejsza jest przejrzystość i czytelność prezentacji reklamowej w sieci (8 proc.), a także konkretne funkcjonalności z tą reklamą związane (5 proc.). Tylko 2 proc. ankietowanych wymienia niską cenę jako element decydujący o wyborze sposobu promowania się w internecie.
Wydatki na promocję w internecie
Wyniki badania potwierdzają dynamiczny rozwój rynku reklamy w sieci. Ponad 20 proc. spośród przebadanych przedsiębiorstw gotowych jest na ten cel zainwestować ponad 5000 zł rocznie, 11 proc. jest skłonnych wydać między 1501 a 2000 zł. Co czwarte przedsiębiorstwo mogłoby na ten cel przeznaczyć od 501 do 1000 zł, a 16 proc. - od 251 do 500 zł w skali roku.Jeśli chodzi o jednorazowy wydatek na reklamę w sieci, to 32 proc. firm deklaruje, że może poświęcić na nią co najwyżej 250 zł. Jedna na cztery firmy mogłaby na to wydać od 251 do 500 zł, tylko 11 proc. byłoby skłonnych zainwestować kwotę między 501 a 1000 zł.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*