Według analizy Pracuj.pl w pierwszym półroczu 2015 roku, wymóg znajomości języka obcego pojawił się w połowie wszystkich ogłoszeń o pracę opublikowanych na portalu. Największą popularnością cieszył się język angielski.
reklama
Wymóg znajomości tego języka zawierało 47% ogłoszeń o pracę z pierwszego półrocza 2015r. Pracodawcy poszukiwali także osób ze znajomością języka niemieckiego (9% ogłoszeń o pracę) i francuskiego (3%).
Od jakich specjalistów najczęściej oczekuje się znajomości języka angielskiego?
Analiza zamieszczonych obecnie na portalu Pracuj.pl ogłoszeń pokazuje, że najczęściej pracodawcy oczekiwali znajomości języka od specjalistów IT (ponad 75% ogłoszeń dla IT zawiera taki wymóg), specjalistów ds. finansów (ponad 69% ofert pracy), specjalistów ds. administracji biurowej (ponad 66% ogłoszeń) oraz specjalistów ds. marketingu (ponad 66% ofert pracy).
Wśród osób specjalizujących się w IT najczęściej język angielski wymagany jest od specjalistów odpowiedzialnych za administrowanie systemami oraz od programistów.
Dla specjalistów związanych z finansami/ekonomią, najczęściej język angielski kluczowy jest w przypadku księgowych, specjalistów ds. analizy finansowej i biznesowej oraz ekspertów kontrolingu. Z kolei wśród specjalistów obsługi klienta najczęściej angielski potrzebny był w pracy ekspertom odpowiedzialnym za usługi profesjonalne.
Wśród ogłoszeń dla osób zajmujących się administracją biurową znajomości języka angielskiego oczekuje się od pracowników zajmujący się wsparciem administracyjnym, specjalistów odpowiedzialnych za wprowadzanie/ przetwarzanie danych czy osób na stanowiskach asystenckich. W marketingu najczęściej posługiwanie się językiem angielskim wymagane było od osób specjalizujących się w marketingu handlowym, zarządzaniu produktem czy zarządzaniu marką.
Dane portalu Pracuj.pl pokazują, że także inżynierowie nie powinni zapominać o nauce języków. Obecnie ogłoszenia, w których od tych specjalistów oczekuje się znajomości języka angielskiego, stanowią 54% wszystkich ofert pracy do nich skierowanych. Wśród inżynierów znajomości angielskiego wymaga się przede wszystkim od specjalistów ds. elektroniki/elektryki, ekspertów zajmujących się konstrukcjami/technologiami oraz monterów/serwisantów.
Fot. Maksim Shmeljov / Shutterstock
Niemiecki numerem dwa
Drugim, najczęściej pojawiającym się w ogłoszeniach o pracę językiem, jest język niemiecki. W pierwszym półroczu 2015 roku oferty zawierające wymóg znajomości tego języka stanowiły 9% wszystkich ogłoszeń. Obecnie największy procent ofert w których pojawia się język niemiecki, jako kryterium wskazane przez pracodawcę obserwuje się wśród ofert dla specjalistów ds. administracji (17% ofert dla tych specjalistów zawiera wymóg znajomości języka niemieckiego), inżynierów (15%), specjalistów ds. finansów/ekonomii (15%) oraz ekspertów ds. obsługi klienta (10%).
Wśród osób zajmujących się administracją język niemiecki jest najczęściej wymagany od specjalistów odpowiedzialnych za wsparcie administracyjne oraz od pracowników odpowiedzialnych za wprowadzanie/przetwarzanie danych. Wśród inżynierów najczęściej język niemiecki przydatny jest specjalistom ds. konstrukcji/technologii, monterom/serwisantom oraz inżynierom elektronikom/elektrykom. W przypadku specjalistów ds. finansów/ekonomii, 73% wszystkich ogłoszeń o pracę z językiem niemieckim, skierowane było do księgowych. Wśród specjalistów ds. obsługi klienta język niemiecki najczęściej był wymagany od osób specjalizujących się w usługach profesjonalnych oraz specjalistów inżynierii/techniki/produkcji.
Jakie jeszcze języki obce pojawiły się w pierwszym półroczu 2015 r. w ogłoszeniach o pracę?
W pierwszym półroczu 2015 r. poszukiwano także osób ze znajomością języka francuskiego (3% wszystkich ogłoszeń zawierających wymóg znajomości języka) a także, ale już znacznie rzadziej, włoskiego, hiszpańskiego czy rosyjskiego (1% ofert pracy).
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|