Nie trzeba chyba nikomu przypominać jak ważne jest pozycjonowanie stron. Możemy pozycjonować praktycznie wszystko, zaczynając od małych blogów, poprzez średniej wielkości strony czy sklepy internetowe, a kończąc na wielkich platformach wymiany danych czy serwisach informacyjnych.
Równie ważne jak pozycjonowanie jest optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek - tak zwane seo. Poprawna optymalizacja zaczyna się już od początku kodowania strony. To na etapie jej tworzenia trzeba pamiętać, aby uwzględniać wszystkie trendy i nowości, po to, aby w przyszłości łatwiej było pozycjonować i modyfikować stronę. Sprawy związane z optymalizacją i pozycjonowaniem mają szerokie zagadnienia. Można robić to samemu albo zlecać zewnętrznej firmie, która wystawi nam raport, jakie strony i które frazy wzrosły, a które zmalały.
Firmy coraz częściej rozliczają się za efekt a nie za comiesięczny abonament. Płacimy dopiero wtedy, kiedy dana fraza pojawi się na określonej przez nas pozycji. Jeżeli jednak sami chcemy spróbować swoich sił i wypozycjonować stronę, to przed nami sporo pracy. Najpierw musimy przygotować i zoptymalizować stronę, następnie ustalamy słowa kluczowe i tworzymy kilka rodzajów opisów naszej strony o różnych rozmiarach i unikalnej treści. Po wykonaniu tych czynności możemy zdobywać linki do naszej strony.
Pierwszym sposobem jest katalogowanie. Polega ono na dodawaniu własnej strony do spisu w katalogu. Dodając stronę dodajemy słowa kluczowe, tytuł, opis i dosyć często musimy wstawić link do katalogu na naszej stronie. Wpisy w katalogach dzielimy na płatne, które są wyróżnione i darmowe.
Drugim sposobem jest preclowanie, czyli dodawanie naszej strony do precli. Dodając stronę podajemy opis i wplatamy tam linki do naszych słów kluczowych, które odwołują się do naszej strony. Wpisy te podobnie jak w katalogach muszą poczekać na akceptację przez administratora.
Trzecim sposobem jest wymiana linków z innymi stronami. Możemy umieścić link do innych stron najlepiej żeby były powiązane tematycznie na naszej stronie. Wzajemna wymiana przynosi efekt, jeżeli tematyka stron jest podobna, ponieważ tylko w tym wypadku użytkownik może kliknąć w link i przejść na naszą stronę.
Czwartym sposobem jest wykupienie banerów reklamowych, w które wplatamy linki do naszej strony, które zawierają słowa kluczowe. Jest to droga opcja, ponieważ banery kosztują, a po danym czasie znikną z wyświetlanego serwisu, co będzie mało opłacalne, ale jest to jeden z najszybszych sposobów na wbicie krótko trwałej pozycji.
Piątym sposobem jest budowa zaplecza. Opcja dosyć kosztowna i wymagająca największej wiedzy, ponieważ trzeba umieć trochę programować, aby postawić fora, blogi lub inne skrypty składające się na zaplecze. Jednakże to ta opcja jest najbardziej trwała i mamy pewność, że nikt nie usunie naszych linków i opisów.
To tylko niektóre sposoby, te bardziej popularne. Pozycjonowanie nie jest aż takie trudne, ale za to bardziej kosztowne i czasochłonne. Trzeba wiedzieć gdzie wstawiać linki, ponieważ nie wszystkie serwisy mają odpowiednią moc, a przy dużym spamowaniu można łatwo dostać filtr na domenę i wtedy nic już nie pomoże. Jeżeli mamy czas i cierpliwość, to lepiej pozycjonować samemu.
Artykuł opracowany przez agencję Media Click http://mediaclick.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|