Powstała Spółdzielnia Danych: platforma wymiany danych o użytkownikach od Netsprint

15-10-2014, 11:11

Już ponad 18 mln internautów analizuje Spółdzielnia Danych - platforma, która zbiera dane o zachowaniach użytkowników z wielu serwisów internetowych, segmentuje je i udostępnia reklamodawcom. W efekcie przystąpienia do Spółdzielni wydawcy lepiej poznają swoich użytkowników i zwiększają przychody. Marketerzy zacierają ręce, bo to cenne dane do kampanii reklamowych.

Spółdzielnię Danych uruchomił Netsprint - spółka marketingu technologicznego, właściciel największych polskich sieci: kontekstowo-behawioralnej Adkontekst oraz content marketingowej ContentStream. Rozwiązanie umożliwia reklamodawcom i wydawcom transparentną i efektywną współpracę w obszarze audience targetingu. Tym samym Netsprint wkracza na rynek Data Management Platform (DMP) - czyli platform technologicznych, które agregują, integrują, przetwarzają i udostępniają dane o użytkownikach dla potrzeb marketingu internetowego.

- Znaczenie danych w marketingu błyskawicznie rośnie. Tworząc Spółdzielnię, przekonaliśmy dostawców danych, że agregacja surowych danych pochodzących od wielu zróżnicowanych podmiotów, ich technologiczno-marketingowa obróbka oraz uczciwy model biznesowy umożliwiają stworzenie produktu atrakcyjnego dla marketerów, ale nie tylko. Użytkownicy doceniają przecież te reklamy, które są lepiej dopasowane do ich potrzeb. Brak współpracy polskich dostawców danych oznaczałby oddanie pola graczom zagranicznym, takim jak Google czy Facebook - komentuje Artur Banach, CEO Netsprint.

Jak działa Spółdzielnia Danych

Spółdzielnia agreguje oraz przetwarza dane udostępnione przez wydawców internetowych i tworzy na ich podstawie segmenty użytkowników określające ich demografię, profil zawodowy, zainteresowania i intencje zakupowe. Gotowe profile oferowane są reklamodawcom, co umożliwia im precyzyjne kierowanie reklam do wskazanych grup internautów. Obecnie Spółdzielnia Danych pozwala dotrzeć do ponad 18 milionów użytkowników.

Spółdzielnia Danych

Profile marketingowe ze Spółdzielni Danych udostępniane są reklamodawcom w ekosystemie RTB - można je kupić m.in. na platformie DSP Adform oraz trading desk Adfocus. Trwają integracje z kolejnymi graczami. Współpracujące ze Spółdzielnią portale, agencje i domy mediowe mogą je również wykorzystywać bezpośrednio w swoich adserwerach. Wybrane grupy profilowe (profile demograficzne, zawodowe i intencje zakupowe) są również dostępne dla reklamodawców sieci Adkontekst i ContentStream w modelu CPC. Konsultanci Netsprint pomagają wybrać odpowiednie segmenty i zaplanować oraz uruchomić kampanie oparte o dane zarówno w Adkontekst, jak i całym ekosystemie RTB.

Dla dostawców danych udział w Spółdzielni stanowi dodatkowe źródło przychodu. Co więcej, dzięki wymianie danych z innymi dostawcami portale mogą zaproponować swoim reklamodawcom znacznie lepszy, oparty o segmenty Spółdzielni, produkt reklamowy oraz poznać i zrozumieć zachowania własnych użytkowników za pomocą raportów Audience Reports. Dzięki tym raportom wydawcy czerpią wiedzę o zachowaniach swoich użytkowników: na jakich kategoriach serwisów internauci spędzają czas i czym się interesują. Przy pomocy tych danych wydawca może dostosować ofertę swojej witryny do zainteresowań użytkowników lub zaprezentować reklamodawcy, jak wartościowi internauci odwiedzają jego serwis.

- Teraz jednym z naszych kluczowych zadań jest poszukiwanie internetowych pereł - serwisów, których największym aktywem są atrakcyjne grupy użytkowników lub unikalne dane na ich temat - tłumaczy Iwona Kaźmierczak, Business Development Director w Netsprint. - Wraz ze wzrostem znaczenia e-commerce kluczowe będą stawały się te informacje, na podstawie których efektywnie będziemy w stanie rozpoznawać intencje zakupowe użytkowników. Drugim priorytetem jest rozwijanie algorytmów umożliwiających segmentacje klientów oraz szeroka dystrybucja tych danych, również w ekosystemie RTB.

Jaką wiedzę o użytkownikach udostępnia Spółdzielnia

Gromadzone i analizowane przez Spółdzielnię dane o użytkownikach udostępniane są w 4 grupach profilowych:

  • profile zawodowe: branża i stanowisko,
  • profile demograficzne: wiek i płeć - dane zgromadzone np. podczas zakładania konta pocztowego przez użytkownika - z wyłączeniem danych osobowych,
  • profile behawioralne: informacje o zachowaniu użytkowników w sieci: czytanych artykułach, przeglądanych kategoriach na portalach i sposobie poruszania się po serwisach internetowych,
  • profile zakupowe: zapytania użytkowników do wyszukiwarek w serwisach e-commerce oraz oglądane kategorie produktów.

Jak reklamodawcy mogą korzystać z profili użytkowników w kampaniach reklamowych? Na przykład właściciel sklepu internetowego z akcesoriami dla dzieci i niemowląt może zaadresować reklamę do osób, które czytają artykuły o ciąży i wychowywaniu dzieci oraz przeglądały oferty akcesoriów dla dzieci w porównywarkach cenowych i platformach e-commerce. Reklamy te będą wyświetlane użytkownikowi, nawet jeśli aktualnie przebywa na innym typie serwisu i czyta artykuł o zupełnie innej tematyce (np. urządzanie wnętrza).

Dane  są  bezpieczne

Platforma DMP Spółdzielnia Danych gromadzi i przetwarza jedynie dane o kliknięciach, odsłonach i wyszukiwaniach wykonanych przez użytkownika oraz ogólne dane demograficzne, podane przez niego w dobrowolnych ankietach i formularzach (z wyłączeniem wszelkich danych osobowych). Żadne dane umożliwiające bezpośrednie zidentyfikowanie osób nie są przechowywane, analizowane ani udostępniane do sprzedaży. Wszystkie informacje o użytkowniku zgromadzone w ramach Spółdzielni Danych są zabezpieczone w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.

Więcej informacji o Spółdzielni Danych w serwisie: audience.netsprint.eu

 

***

Netsprint Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijająca się polska firma z branży nowych technologii. Spółka istnieje od 2001 roku i specjalizuje się w rozwiązaniach technologicznych wspierających marketing internetowy. Korzystają z nich największe firmy internetowe na kluczowych rynkach europejskich.

Kluczowe obszary funkcjonowania Spółki to: reklama kontekstowa i behawioralna, Audience Targeting i personalizacja przekazu (zarówno treści, jak i reklam), Real Time Bidding, Content Marketing, zwiększanie konwersji na stronie WWW (wyszukiwanie oraz personalizacja). Firma dostarcza rozwiązania m.in. z zakresu: reklamy spersonalizowanej, audience buying w sieciach Adkontekst i ContentStream oraz analityki użytkowników za pomocą Adkontekst Audience Report.





Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać















RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.