W marcu br. została powołana Grupa Robocza Afiliacja, w skład której weszli przedstawiciele sieci i największych wydawców afiliacyjnych. Priorytetowym celem członków Grupy jest stworzenie Kodeksu Dobrych Praktyk dla interesującego ją obszaru.
reklama
Grupa Robocza Afiliacja została powołana w odpowiedzi na dynamiczny rozwój branży. W jej pierwotnym składzie znaleźli się przedstawiciele następujących sieci i wydawców afiliacyjnych: Bonnier Business Polska, Awin.pl, Tradetracker.com, Grupa Bauer Media, Cube Group, Comparison sp. z o.o., Adtraction.pl oraz Comperia.pl S. A.
Paweł Kozorys, Szef Systemu Partnerskiego Bankier.pl, zauważa, iż co roku przybywa kilka nowych sieci afiliacyjnych oraz tysiące nowych wydawców internetowych. Stale zwiększa się liczba prowadzonych kampanii oraz przychody generowane przez branżę. Dlatego nadszedł czas, aby się spotkać i zacząć rozmawiać o przyszłości afiliacji w Polsce, jej wyzwaniach oraz problemach, które trzeba rozwiązać, aby utrzymać dalszy dynamiczny rozwój branży.
W pierwszej kolejności Grupa planuje katalogowanie kluczowych obszarów marketingu afiliacyjnego, aby na tej podstawie stworzyć Kodeks Dobrych Praktyk.
Grupa ma w planach prowadzenie kampanii edukacyjnych dla uczestników rynku (popularyzacja marketingu afiliacyjnego), stworzenie forum do dyskusji oraz miejsca wymiany doświadczeń. Twórcom projektu zależy także na objęciu afiliacji badaniami, aby określić jej wielkość na tle branży internetowej oraz zaakcentować zwiększający się wpływ na handel internetowy.
Nabór do Grupy Roboczej jest wciąż otwarty. Dominika Skrętowska, Szefowa Adtraction.pl, zaznacza, że ważnym jest, aby sygnatariuszami Kodeksu Dobrych Praktyk była jak najszersza grupa podmiotów zajmujących się marketingiem afiliacyjnym (wydawcy, sieci, reklamodawcy). Dodaje, iż Kodeks powinien stać się standardem dla każdego, kto chce pracować w branży.
Źródło: IAB Polska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|