Porównywarki cenowe najważniejszym aspektem zakupów mobilnych

06-12-2016, 18:01

Jak wynika z II edycji raportu Izby Gospodarki Elektronicznej pt. „M-Commerce. Kupuję mobilnie 2016“ Polacy wykorzystują coraz więcej urządzeń w procesie zakupowym. Największe wzrosty w tym obszarze notuje smartfon.

Osoby, które deklarują zakupy mobilne, są znacznie bardziej aktywne jeśli chodzi o wykorzystanie smartfona bądź tabletu w całym procesie okołozakupowym. Znacznie częściej porównują ceny i oferty, poszukują informacji i opinii ale także sprawdzają lokalizację sklepów stacjonarnych (37 proc. vs 17 proc.) i dostępność towarów w sklepach.

M-kupujący sprawdzają więcej źródeł przed zakupem
W procesie zakupowym, konsumenci w Polsce wykorzystują średnio prawie 3 typy źródeł informacji zakupowej. Najpopularniejsze z nich to wciąż porównywarki cenowe, wyszukiwarki i opinie znajomych lub rodziny, ale najbardziej w ciągu ostatnich miesięcy zyskały media społecznościowe (+11 p.p. i +8 p.p.), fora internetowe (+10 p.p.), oraz przede wszystkim blogi i wideoblogi (+16 p.p). 

Konsumenci kupujący mobilnie sprawdzają więcej źródeł informacji w procesie zakupowym. Wśród m-kupujących jeszcze większą popularnością cieszą się narzędzia, jak porównywarki cenowe (50 proc. wskazań), wyszukiwarki i platformy zakupowe (43 proc. wskazań), ale i strony mobilne sklepów (39 proc. wskazań), a także aplikacje sklepu /marki (29 proc. wskazań).

Mobilni kupują wielokanałowo
Osoby, które kupują przy pomocy smartfona bądź tabletu, trzykrotnie częściej będą używały urządzenia mobilnego także w sklepie po to, by zrobić zdjęcia, sprawdzić opinie i informacje, ale także wykorzystać kupony otrzymane elektronicznie.  Kupowanie w kanale mobilnym idzie w parze z kupowaniem w wielu kanałach. Osoby kupujące przy pomocy smartfona lub tabletu są bardziej skłonne kupować w sieci - na urządzeniach pełnowymiarowych, jak i offline - w sklepach stacjonarnych. Szczególnie jest to widoczne w kategoriach takich jak elektronika (+8 p.p.), kosmetyki (+6 p.p.) i hobby (+6 p.p.). 

Polacy są bardzo świadomymi i pragmatycznymi klientami, a smartfon usprawnia nasze poszukiwania optymalnych ofert. Cenimy zakupy, które są przemyślane i sprawdzone – po prostu „smart”. Konsumenci mobilni, mając do dyspozycji urządzenie mobilne, mogą łatwo porównać oferty nie tylko w kanałach elektronicznych, ale także te sklepów stacjonarnych i sklepów online. Ich ścieżka zakupowa jest dłuższa, ale pozwala podjąć właściwą decyzję zakupową, która jest podstawą naszego zadowolenia jako konsumentów. Mobilni Polacy na pewno docenią wygodne, responsywne platformy i narzędzia usprawniające ten - nieodzowny już - proces porównywania cen i ofert. W końcu czas też coraz częściej jest obszarem optymalizacji – mówi Katarzyna Czuchaj - Łagód, Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute.

Raport można pobrać ze strony e-Izby


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy