Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak wyłączyć rozpoznawanie twarzy na Facebooku

09-06-2011, 09:21

Nowa funkcja została automatycznie aktywowana wszystkim użytkownikom. Zobacz, jak chronić swoją prywatność i w kilku prostych krokach zrezygnować z rozpoznawania twarzy.

Nowości związane z rozpoznawaniem twarzy nie spodobały się przedstawicielom Unii Europejskiej, jednak możemy je wyłączyć w kilku prostych krokach.

>>Czytaj także: Microsoft rozważa stworzenie własnych tabletów z Windows 8

Przypomnijmy, że dzięki nowościom witryna zachęca do oznaczania na zdjęciach znajomych, bez pytania ich o zgodę. Mechanizm testowany był już od kilku miesięcy w Stanach Zjednoczonych, natomiast dopiero po narzuceniu go reszcie użytkowników Facebooka zaczął budzić duże kontrowersje.

Aby wyłączyć funkcje związane z rozpoznawaniem twarzy, logujemy się do naszego konta na Facebooku, po czym przechodzimy do ustawień prywatności. Można tego dokonać, korzystając z bezpośredniego linku bądź wybierając w prawej górnej części witryny "Konto", a następnie "Ustawienia prywatności".

Ustawienia prywatności Facebooka

W nowym oknie przechodzimy do zakładki "Ustawienia niestandardowe", a następnie wybieramy "Dostosuj ustawienia" podobnie, jak na obrazku powyżej.

Ustawienia prywatności Facebooka

W kategorii "Rzeczy, które inni udostępniają" odnajdujemy teraz funkcję "Proponuj znajomym zdjęcia, na których jestem". Oczywiście chcemy je zmienić, więc klikamy w "Edytuj ustawienia".

Ustawienia prywatności Facebooka

To by było tyle. Od tej pory naszym znajomym nie będą wyświetlane sugestie związane z oznaczaniem nas na zdjęciach. Oczywiście wciąż będą mogli nas tagować w swoich albumach, jednak znaczniki takie możemy łatwo usunąć.

>>Czytaj także: Lady Gaga inwestuje w serwis społecznościowy dla celebrytów


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl