Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Ponad 3 mln nowych rodzajów malware tylko w 1 półroczu 2015 r. Bankowe trojany uderzają w klientów polskich i niemieckich banków

21-10-2015, 21:08

W pierwszej połowie 2015 roku wystąpił wzrost ataków skierowanych przeciwko klientom bankowości online, wynika z Malware Report firmy G DATA.

robot sprzątający

reklama


PJak wynika z danych Bitkom 73 procent internautów przeprowadza transakcje finansowe online. Federalna Policja Kryminalna Niemiec w 2014 roku odnotowała 6984 ataków na klientów banków online przy użyciu phishingu. To oznacza 70 procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, w którym miało miejsce 4096 takich incydentów.

Z kolei eksperci z G DATA SecurityLabs w pierwszym półroczu 2015 roku wykryli 3,045,722 nowych rodzajów malware, co oznacza 64,8 procent wzrostu w ujęciu rocznym. Spodziewają się oni, że w 2015 roku wzrośnie ilość ataków przeprowadzanych za pośrednictwem trojanów bankowych.

Bankowe trojany uderzają w klientów polskich i niemieckich banków

- W 2015 roku nastąpił zmasowany atak bankowego trojana Swatbanker. Niemniej w badanym okresie udało się udaremnić więcej ataków niż we wcześniejszych latach – wyjaśnia Ralf Benzmüller, szef G DATA SecurityLabs. - Spodziewamy się, że w 2015 roku liczba ataków realizowanych za pośrednictwem trojanów bankowych wzrośnie po raz pierwszy od 2012 roku.

Cyberprzestępcy, posługując się trojanem Swatbanker, zaatakowali klientów bankowości online w Austrii, Niemczech i Polsce. Zmasowana ilość ataków sprawia, że użytkownicy bankowości online coraz częściej wpadają w pułapkę. Eksperci sugerują, że trojan Swatbanker został wykorzystany również do ataku na Bundestag.

Zobacz raport G DATA Malware Report H1/2015 (PDF)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *