W unijnym rankingu cyfryzacji polska zajęła 6 miejsce... od końca. Mimo to w opublikowanych danych są pewne informacje, które powinny nas cieszyć.
reklama
Komisja Europejska opublikowała dane na temat poziomu "cyfryzacji" poszczególnych krajów. Jak ten poziom obliczono? Przy opracowywaniu "wskaźnika cyfryzacji", reprezentowanego w skali od 0 do 1, wykorzystano ponad 30 współczynników. Ponadto każdemu zbiorowi i podzbiorowi współczynników eksperci Komisji Europejskiej przypisali konkretną wagę. Przykładowo łączność, jak i umiejętności cyfrowe odpowiadają za 25 proc. wyniku ogółem. Integracja technologii cyfrowych stanowi 20 proc., a działaniom w internecie („korzystanie z internetu”), a także cyfrowym usługom publicznym przypisano wagę 15 proc.
Wyniki poszczególnych państw pokazują nadal duże zróżnicowanie cyfryzacji w UE. Przykładowo w Danii wskaźnik cyfryzacji oceniono na 0,68, podczas gdy w Rumunii wynosi on 0,31. Polska znalazła się na 23 miejscu (na 28 państw). Wskaźnik cyfryzacji naszego kraju jest szacowany na 0,38, a więc bliżej nam do Rumunii niż do Danii czy nawet do unijnej średniej wynoszącej 0,47.
Kraje, które wypadły gorzej niż Polska, to Węgry, Włochy, Grecja, Bułgaria i Rumunia.
Czy to jest powód, by narzekać? I tak, i nie. Nie jesteśmy cyfrową potęgą, ale też nigdy nią nie byliśmy. Warto natomiast zauważyć, że Polska ciągle konsekwentnie prze do przodu w dziedzinie cyfryzacji. Jeśli przyjrzymy się danym dotyczącym tylko naszego kraju, będziemy mieli pewne powody do zadowolenia.
Dane dotyczące Polski prezentujemy szczegółowo w dokumencie pod tym tekstem. Czytając ten dokument, dowiemy się, że:
Więcej informacji o wynikach Polski znajdziecie w dokumencie poniżej. Nie trzeba tego dokumentu traktować wyłącznie jako symbolu klęski. Polska informatyzuje się coraz bardziej, a różnego rodzaju statystyki mogą pomóc w ustaleniu, co jest jeszcze do zrobienia.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Prezes Próchnika zaskoczony dużym zainteresowaniem zakupami odzieży wysokiej klasy przez internet
|
|
|
|
|
|