Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polskie portale oraz serwisy internetowe nie należą do opiniotwórczych źródeł chętnie cytowanych przez inne media - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM).

Analiza częstotliwości cytowania poszczególnych mediów przez inne media na podstawie przekazów prasowych, telewizyjnych i radiowych została przeprowadzona w grudniu 2006 roku na podstawie 6960 przekazów mediowych. W badaniu nie zostały uwzgledniane przekazy, których zródłem sa agencje informacyjne.

Jak obliczyli analitycy IMM, w tym czasie dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 7125 razy (3037 razy w prasie, 2392 w telewizji i 1696 w radiu). Na media internetowe powołano się zaledwie kilkaset razy - pierwsza piątka uzbierała zaledwie 219 odniesień.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów elektronicznych na pierwszym miejscu znajduje się portal Onet (93 razy), na drugim Interia (52 razy), trzecie miejsce przypadło Wirtualnej Polsce (33 razy), czwarte portalowi Gazeta.pl (26) a piąte uruchomionemu niedawno w Sieci serwisowi Dziennik.pl (15).

Pomimo przewodzenia w rankingu mediów internetowych, portal Onet.pl nie znalazł się jednak w rankingu 15 najczęściej cytowanych źródeł. Tutaj przoduje prasa papierowa - Gazeta Wyborcza, na którą powołano się 1597 razy, Rzeczpospolita - 1154 razy oraz Dziennik - 1087 razy.

Wśród tematów powołań w grudniu ubiegłego roku (we wszystkich mediach) prowadziły przegląd prasy oraz polityka, a na trzecim miejscu znalazł się temat "seksafera w Samoobronie". Poza tym powoływano się w sprawach lustracji abp. S. Wielgusa, afer związanych z Młodzieżą Wszechpolską, lustracją dziennikarzy, a także afery z wykorzystaniem policjantów do czynności pozasłużbowych.

Szczegóły badania znajdziecie w dokumencie Najbardziej opiniotwórcze polskie media w grudniu 2006 r. (format .pdf)

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *