Polski Koszdek ma ułatwić programowanie
Koszdek to prosty silnik multimedialny napisany w języku C++ i oparty na bibliotece SDL. Projekt ułatwia tworzenie programów z wykorzystaniem elementów multimedialnych (dźwięk, obraz, obsługa klawiatury i myszki), np. gier.
Twórcą programu jest Konrad Szymański, student Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania WIT w Warszawie. Konrad napisał Koszdeka by ułatwić proces programowania studentom ze swojej grupy - program pozwala tworzyć kod i na bieżąco wizualizować efekty pracy programisty.
Koszdek to nie jedyny tego typu projekt na świecie, ale warto go poznać, m.in. dlatego, że jest bardzo prosty w obsłudze i jako jeden z nielicznych posiada dokumentację w języku polskim.
Dodatkowo programiści otrzymują wszystko w jednym miejscu - grafika, dźwięk, obsługa klawiatury i myszy, timery, skalowanie grafiki, obsługa czcionek itp. - Zazwyczaj trzeba tego szukać po różnych bibliotekach, które są mniej lub bardziej aktualne. Z własnego doświadczenia, wiem jak bardzo jest to zniechęcające. Koszdek eliminuje te trudności, a jeśli czegoś nam brakuje, zawsze możemy to dodać, bo jest to projekt otwarty, dostępny ze źródłami - podkreśla Konrad Szymański.
Autor Koszdeka cały czas pracuje nad projektem - najbliższe plany związane są z uproszczeniem obsługi grafiki 3D oraz poprawą dźwięku. Darmowa aplikacja oraz wskazówki Konrada dotyczące jej obsługi dostępne są na stronie: