Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polski gigant monitoringu internetu - Brand24 łączy siły z amerykańską potęgą Semrush

29-04-2024, 19:05

Brand24, polska firma specjalizująca się w narzędziach do monitorowania internetu i mediów społecznościowych, łączy siły z amerykańskim Semrush, jedną z czołowych platform zajmujących się widocznością w internecie. Sprawdź, za ile Brand24 sprzedał pakiet więszkościowy i co to oznacza dla obu firm oraz dla polskiego ekosystemu startupów.

zarząd brand24

Brand24, który powstał 14 lat temu jako wrocławski startup monitorowania mediów, ma za sobą najlepszy rok w historii. Dziś z narzędzi oferowanych przez Brand24 korzystają 4 000 marek ze 160 krajów, wśród których znajdują się takie instytucje i organizacje jak IKEA, Uniwersytet Stanford, Samsung, czy Uber.

Wizja rozwoju firmy od wielu lat znacznie przekraczała granice polskiego rynku. Dlatego założyciele podjęli strategiczną decyzję o połączeniu sił ze swoim wieloletnim partnerem biznesowym Semrush.

Co przejęcie oznacza dla Brand24?

  • W wyniku transakcji, Semrush Holding (za pośrednictwem spółki zależnej Prowly) staje się głównym udziałowcem Brand24.
  • Spółka objęła 57% akcji Brand24, odkupując je od podmiotów: Larq Capital i Unfold oraz założycieli.
Dzięki transakcji, Brand24 pośrednio trafia na amerykańską giełdę NYSE. To dla nas unikalna okazja na poznanie od wewnątrz funkcjonowania na amerykańskiej giełdzie wśród największych firm technologicznych świata. Mamy teraz znacznie szerszą, globalną i kompleksową platformę działania – tłumaczy Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i Członek Zarządu w Brand24.
  • Zarząd, czyli founderzy: Michał Sadowski i Piotr Wierzejski, a także Bartosz Kozłowski, będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.

Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Semrush. Jesteśmy w 100 % skupieni na Brand24. Ta spółka to nasze dziecko i jesteśmy zmotywowani, aby wspólnie z Semrush przenieść ją na wyższy poziom rozpoznawalności i wyników - mówi Michał Sadowski. Jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest rozbudowa załogi Brand24, co będzie niezbędne, aby wykorzystać potencjał wzrostu skali biznesu.

Warto odnotować, że amerykańska spółka już teraz zatrudnia w Polsce ponad 140 osób. Transakcja wzmacnia również misję Semrush polegającą na czynieniu marketingu łatwym i dostępnym dla firm każdej wielkości.

Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie danych otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych, innowacyjnych. Semrush ma też dobry track rekord pracy z polskimi projektami - inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie powiększyli ten biznes kilkukrotnie – dodaje Piotr Wierzejewski.

Co ta transakcja może oznaczać dla polskiego ekosystemu startupów

Semrush ma rozległe doświadczenie w marketingu cyfrowym, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), przetwarzaniu płatności cyklicznych, sprzedaży dużym korporacjom i wielu innych. Dzięki tej transakcji, ten know-how trafi do Polski, co znacząco wzbogaci polski ekosystem startupów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *