Czytelnictwo w Polsce może i podupada, ale innowacyjne podejście do sprzedaży książek ma ogromny potencjał. Legimi znów to udowodniła sukcesem swoich obligacji.
reklama
W listopadzie tego roku Dziennik Internautów informował, że e-księgarnia Legimi rozszerzyła swoją ofertę e-booków za złotówkę (sprzedawanych wraz z abonamentem na dostęp do książek). Przy okazji wspominaliśmy, że uruchomiła usługę wypożyczeń ebooków skierowaną do bibliotek i miała w planach sprzedaż obligacji. Każdy mógł nabyć te obligacje, również czytelnik Legimi. W ten sposób Legimi stała się chyba pierwszą spółką na świecie, która udostępniała swoim klientom możliwość zarobienia.
Legimi wypuściło dwie serie obligacji. Po realizowanej w październiku ofercie prywatnej (o wartości prawie 1 mln zł) przyszedł czas na emisję publiczną. Dziś spółka poinformowała, że z tej publicznej sprzedaży obligacji pozyskała 1,2 mln zł.
- Udało nam się stworzyć unikatowy produkt i w ciągu pół roku pozytywnie zweryfikować model biznesowy. Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie mamy monopolu na to rozwiązanie. Dzięki dodatkowym funduszom możemy już na starcie wypracować dużą przewagę nad potencjalną konkurencją i faktycznie zmienić obraz rynku ebooków w Polsce – mówił Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Dzięki pozyskanym funduszom projekt "Czytnik ebooków za 1 zł" może być rozwijany jeszcze szybciej.
Legimi to właściwie coś więcej niż księgarnia. Prasa zagraniczna określała ją jako "Spotify dla książek". Firma od ponad 3 lat oferuje abonamentowy dostęp do tysięcy ebooków, współpracując z ponad setką rodzimych wydawców, w tym tak znanymi, jak Grup Wydawnicza Foksal, Muza, Albatros, Burda Książki, HarperCollins czy też Sonia Draga.
Obecnie z Legimi korzysta ok. 10 tys. osób płacących regularnie i 100 000 sporadycznie.
W 2015 roku, poza wprowadzeniem do sprzedaży pakietu czytnik za 1 zł z abonamentem, Legimi udostępniło również usługę wypożyczeń bibliotecznych, z powodzeniem wdrożoną w placówkach w Gdańsku, Wrocławiu i warszawskim Wilanowie.
Aplikacje mobilne Legimi zostały zainstalowane na ponad milionie urządzeń, a katalog ebooków dostępnych w abonamencie przekroczył 12 tysięcy. Istotną częścią działalności Legimi jest również opracowywanie i sprzedaż usług B2B dla rynku książki. Wdrożona i opatentowana technologia znaku wodnego Legimi Watermark zyskała uznanie nie tylko największych podmiotów z rodzimej branży ebooków, ale stosowana jest również przez wiele firm z zagranicy, m.in. Niemiec, Portugalii, Czech czy też Australii.
I pomyśleć, że początkowo wydawcy książek z nieufnością podchodzili do Legimi.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Lex Superior pozwana, nocna polityka zdobywa świat - przegląd ciekawostek prawnych cz. 11
|
|
|
|
|
|