Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polscy internauci "zmobilizowali się" na wakacje

31-08-2010, 13:13

Dane pobrane przez Polaków za pomocą Opery Mini zwiększyły się w lipcu o 10,2% - donosi firma Opera Software. Tego lata użytkownicy mobilnego internetu w Polsce chętniej niż kiedykolwiek odwiedzali serwisy e-commerce i portale informacyjne.

robot sprzątający

reklama


Raport "Stan sieci mobilnej" publikowany jest przez Opera Software regularnie. Opisuje on tendencje w internecie mobilnym w oparciu o dane otrzymane z serwerów Opery Mini.

Z najnowszego raportu wynika, że od czerwca liczba odwiedzanych stron zwiększyła się w Polsce o 8,1%. Od lipca zeszłego roku ten wskaźnik wzrósł o 56,5%. W lipcu 2010 r. użytkownicy Opery Mini wygenerowali dla operatorów 10,2% więcej danych niż w czerwcu. W skali rocznej transfer danych zwiększył się o 70,6%.

>>> Czytaj: Globalny ruch w mobilnych sieciach wzrósł niemal trzykrotnie

W porównaniu z czerwcem liczba użytkowników w Polsce zwiększyła się o 1,5%. Każdy użytkownik przejrzał w lipcu średnio 8 megabajtów danych w porównaniu z 7 megabajtami w czerwcu. Dane w Operze Mini są kompresowane o ok. 90%. Gdyby nie kompresja, transfer danych przypadających na użytkownika wyniósłby 80 megabajtów.

Najpopularniejsze według Opery strony polskiego internetu mobilnego w lipcu to:

  1. google.com,
  2. nk.pl,
  3. onet.pl,
  4. wp.pl,
  5. youtube.com,
  6. wikipedia.org,
  7. allegro.pl,
  8. facebook.com,
  9. my.opera.com,
  10. fotka.pl.

Telefony, których Polacy najczęściej używali do przeglądania sieci, to Nokia 5130 XpressMusic, Nokia 6300 oraz Sony Ericsson k800i.

Opera zbadała, jak wakacje przełożyły się na popularność najpopularniejszych portali informacyjnych polskiego internetu mobilnego: onet.pl, wp.pl, interia.pl i gazeta.pl. W lipcu te portale były średnio o 5,8% popularniejsze niż w czerwcu. Uśredniona popularność allegro.pl i ceneo.pl była w lipcu o 7,9% wyższa niż w czerwcu.

Opera zbadała także, jak mundial przełożył się na popularność najpopularniejszych stron sportowych polskiego internetu mobilnego: sport.wp.pl, sports.opera.com i sport.pl. Te strony były w czerwcu i lipcu (miesiącach trwania mundialu) średnio 17,1% bardziej popularne niż w maju.

>>> Czytaj:  Miliard wyświetleń stron dziennie z Operą Mini


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *