Większość polskich internautów korzystających z największych portali opowiedziała się przeciwko uznaniu przez Polskę niepodległości Kosowa. Tym samym wyniki znacznie różnią się od tego, co w ostatnim czasie zaprezentował jeden z ośrodków badania opinii publicznej.
W sondażu SMG/KRC przygotowanym na zlecenie programu "Forum" TVP 56% ankietowanych opowiedziało się za niepodległym Kosowem; jedynie 23% była temu przeciwna, natomiast 21% nie miało zdania w tej sprawie (przepytano reprezentatywną grupę tysiąca osób drogą telefoniczną w dniach 22-24 lutego).
Tymczasem wyniki badań ze wszystkich większych portali internetowych, przeprowadzone na krótko przed jak i po wtorkowym uznaniu niepodległości prowincji przez polski rząd, nie pozostawiają wątpliwości - większość internautów nie popiera niepodległości prowincji.
Poziom sprzeciwu różni się w przypadku poszczególnych serwisów:
- w badaniu Onet.pl 57% internautów skrytykowała decyzję rządu, jedynie 26% poparło uznanie niepodległości. (w sumie oddano ponad 50 tys. głosów)
- wśród czytelników WP.pl przeciwko uznaniu Kosowa opowiedziało się 47%, odmiennego zdania było 39% osób. (w sumie ponad 41 tys. głosów)
- przeciwko uznaniu prowincji (bez względu na to, kiedy miałoby to nastąpić) było również 41% czytelników portalu Gazeta.pl, 25% uznała, iż rząd powinien się jeszcze wstrzymać z podejmowaniem takiej decyzji. Wtorkowe postanowienie gabinetu Tuska poparło 28%. (zebrano łącznie ponad 12 tys. głosów)
- 53% czytelników portalu TVN24.pl stwierdziło, iż Kosowo jest częścią Serbii i Polska nie powinna uznawać jego niepodległości. Odmiennego zdania było 26%, natomiast co czwarty internauta (21%) uznał, że polskie stanowisko w tej sprawie powinno zależeć od tego, jak postanowi większość krajów Unii Europejskiej. (łącznie ponad 8 tys. głosów)
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*