Ponad połowa (64 proc.) internautów deklaruje, że często rekomenduje znajomym produkty i usługi, z których sami korzystają. Jednocześnie tylko 1/4 twierdzi, że nie przywiązuje uwagi do opinii innych użytkowników przy podejmowaniu decyzji zakupowych - wynika z badania Think Kong i StudentsWatch.pl
reklama
Dla większości internautów media społecznościowe to m.in. platforma rekomendacji przyjaciołom produktów i usług, z których sami korzystają. Większość (64 proc.) uczestników badania przyznaje, że często poleca je znajomym.
- Polecenia online mają konkretną wartość, choć oczywiście różną w zależności od branży. Jest wiele strategii inicjowania takich pozytywnych przekazów - choćby aranżowanie pozytywnych doświadczeń związanych z marką lub tworzenie unikalnego kontentu - komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong.
Jak wykazało badanie Think Kong i StudentsWatch.pl, polecanie przez internautów produktów i usług może bardzo silnie przekładać się na sprzedaż. Prawie 75 proc. badanych deklaruje, że przywiązuje dużą wagę do opinii wyrażanych przez innych użytkowników na temat produktów i usług. Tylko co czwarty internauta twierdzi, że nie przywiązuje wagi do opinii zaczerpniętych z internetu.
Jednocześnie aż 79 proc polskich internautów uważa serwisy społecznościowe za doskonałe miejsce do promowania towarów. Przeciwnego zdania jest zaledwie co piąty badany.
Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|