Internet i social media to nieodłączny element życia młodych Polaków reprezentujących generację „Connected”, czyli pokolenie osób stale podłączonych do Internetu i na co dzień wykorzystujących social media do kontaktu nie tylko w sprawach prywatnych, ale i zawodowych. Co ciekawe, pojęcie to nie ma charakteru demograficznego.
reklama
Pokoleniem „C” określa się osoby wychowane w erze cyfrowej, a więc przyjmuje się, że należą do niego zarówno Millenialsi, jak i „Zetki” (tzw. digital natives). Osoby te świetnie poruszają się w świecie wypełnionym nowinkami technologicznymi, dzięki czemu równolegle prowadzą życie wirtualne i realne. Charakteryzuje je również wysoka mobilność – młodzi cenią sobie elastyczność i możliwość wyboru miejsca zamieszkania.
Pokolenie „C” jest już obecne na rynku pracy, a niedługo będzie jego dominującą częścią. Dlatego każda organizacja powinna już dziś zrozumieć jakie oczekiwania wobec miejsca pracy mają jego przedstawiciele, a także przyjąć strategię, która przyciągnie „digital natives” do pracy w strukturach firmy.
Dzisiejsi pracownicy to nie tylko osoby ciągle podłączone do Internetu, ale i rozproszone po całym świecie, co często utrudnia współpracę między nimi. Dlatego tak niezwykle ważne jest zapewnienie przez pracodawcę sprzyjających warunków dla łatwej komunikacji.
Popularnym rozwiązaniem często stosowanym w międzynarodowych organizacjach są telekonferencje. Pozwalają one na szybką wymianę informacji między osobami pracującymi w innych częściach kraju czy globu. Jednakże, telekonferencje często sprawiają zbyt dużo kłopotów technicznych, co prowadzi do frustracji i trwonienia czasu na naprawianie problemów pojawiających się niemal na każdym kroku, począwszy od rozesłania zaproszeń na „calla”, po udostępnianie notatek i ważnych ustaleń jego uczestnikom. Dostawcy oprogramowania smart office prześcigają się w rozwiązaniach mających ułatwić komunikację i współpracę na tym szczeblu. Przykładem jest Cisco Webex – zintegrowana i łatwa w użyciu platforma do prowadzenia wideokonferencji. Aby zaprosić uczestników do wirtualnego spotkania w programie Microsoft Outlook lub Google G-suite wystarczy wpisać „@webex” w pole lokalizacji, a aplikacja automatycznie zamieści w zaproszeniu dane kontaktowe osoby organizującej spotkanie. Dodatkowo, platforma pozwala na szybkie i łatwe dołączenie do spotkania z poziomu poczty internetowej, aplikacji Webex, czy urządzenia wideo. Takie rozwiązania, pozwalające na szybką pracę w różnorodnym środowisku, doceniają przedstawiciele pokolenia „C”, którzy nierzadko uczestniczą w tzw. conf callach nawet kilka razy dziennie.
Naturalnym środowiskiem dla tzw. digital natives, do których zaliczają się przedstawiciele pokolenia „C”, są portale społecznościowe. To tam toczy się ich życie towarzyskie. Facebook i Instagram to dla nich źródła wiedzy o nowo poznanych osobach czy starych znajomych, których nie widzieli od kilku lat. LinkedIn natomiast służy do kontaktów zawodowo-biznesowych, budowania pozycji eksperckiej, a także rekrutacji. Jeżeli pracodawca chce dotrzymać tempa młodszym pokoleniom wkraczającym na rynek pracy, niezbędne może okazać się wykorzystanie narzędzi pozwalających na łatwe poznawanie współpracowników i kontrahentów, zwłaszcza podczas wspomnianych wcześniej wideokonferencji biznesowych.
Rozwiązania ułatwiające poznawanie osób uczestniczących w wideokonferencjach już wkrótce będą dostępne dzięki funkcji Cisco Insights, która za pomocą mechanizmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego opracowuje informacje o naszych rozmówcach na podstawie publicznie dostępnych danych o tych osobach. Dzięki temu wiemy z kim rozmawiamy bez potrzeby wcześniejszego researchu.
Statystyki przygotowane w corocznym raporcie App Annie, pt.: „State of Mobile 2019” wskazują, że przeciętny konsument w krajach wysokorozwiniętych posiada około 100 aplikacji na swoim telefonie, przy czym realnie korzysta z około 35. Jak to się przekłada na realia biznesowe? Typowa organizacja posiada 34 aplikacje SaaS dla swoich pracowników. Poruszanie się między nimi często sprawia wiele problemów i zabiera czas, który można przeznaczyć, np. na lepsze przygotowanie się do spotkania. Dlatego Cisco postawiło na ujednolicenie doświadczeń w ramach wszystkich swoich narzędzi do współpracy. Dzięki takim rozwiązaniom, pracownicy nie tylko mają większy komfort pracy, ale także oszczędzają czas, który w przeciwnym razie musieliby poświęcić na przełączanie się między aplikacjami w zależności od formy wybranej komunikacji. Dodatkowo, młodzi cenią sobie najnowsze funkcjonalności takie jak transkrypcja, możliwość wspólnego edytowania dokumentów czy technologie sterowane głosem.
Pokolenie „Connected” staje się coraz bardziej znaczącą grupą na rynku pracy. Dlatego jeśli firmy chcą zawalczyć o najmłodszych pracowników, muszą poniekąd dostosować się do przyzwyczajeń i oczekiwań „digital natives”. Wprowadzenie inteligentnych i intuicyjnych narzędzi do komunikacji biznesowej jest pierwszym krokiem na drodze do przyjęcia najmłodszego pokolenia w struktury organizacji.
Źródło: Cisco
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|