Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta Polska poszerza ofertę ochrony na rynku komercyjnym

07-12-2021, 09:28

Poczta Polska dywersyfikuje działalność. Obok przesyłek kurierskich, usług cyfrowych i listów, oferuje także usługi związane z logistyką transportów gotówki, ochroną osób fizycznych i mienia. Odpowiada za to wyspecjalizowana jednostka w strukturze Spółki.

Blisko pół tysiąca pojazdów Poczty Polskiej Ochrony, dedykowanych do transportowania wartości pieniężnych, pokonuje rocznie około 20 mln kilometrów. W skład tej wyspecjalizowanej jednostki pocztowej wchodzi prawie 3000 pracowników, na wyposażeniu których pozostaje 2200 jednostek broni palnej. Zabezpieczają oni ponad 300 tys. transportów gotówki rocznie. Pracownicy Poczty Polskiej Ochrony prowadzą także ciągły monitoring ponad 4,5 tysiąca obiektów pocztowych na terenie całego kraju oraz prawie tysiąca obiektów komercyjnych. Pod ich stałą obserwacją znajduje się 200 obiektów pocztowych, z których 16 posiada status infrastruktury krytycznej państwa. Obsługę gotówki, zarówno w walucie polskiej jak i w obcych, zapewnia 40 Centrów Obsługi Gotówki (COG). 

Poczta Polska Ochrona planuje poszerzenie oferty o nowe obszary. Aktualnym priorytetem PPO jest rozwój usług w zakresie ochrony fizycznej, skierowanych  zarówno do dużych, jak i mniejszych podmiotów gospodarczych, wymagających specjalistycznych uprawnień i wyspecjalizowanej kadry.

− Transport gotówki jest usługą o wysokim stopniu ryzyka. Decydując się na skorzystanie z dedykowanych temu rozwiązań, warto przyjrzeć się potencjałowi firm, które oferują swoje usługi. Poczta Polska Ochrona to wiarygodny partner, którego doświadczenie na rynku jest niepodważalne. Teraz planujemy wyjść z ofertą do kolejnych grup odbiorców. Bezpieczeństwo transportu gotówki i odpowiedzialność za przekazany majątek to priorytety w naszej działalności – zaznacza Przemysław Korowaj, Zastępca Dyrektora Zarządzającego Pionem Poczta Polska Ochrona ds. Techniki.

Firma stale modernizuje swoją flotę bankowozów. Są one wyposażone w elektroniczne systemy bezpieczeństwa, takie jak sygnalizacja napadu czy system śledzenia lokalizacji pojazdu. PPO konwojuje wartości pieniężne, którymi są również czeki, bony, weksle i inne dokumenty, ale także kruszce, numizmaty czy kamienie szlachetne.

W tym roku Poczta Polska Ochrona uzyskała dwa prestiżowe certyfikaty – ISO 9001–2015 i AQAP 2110–2016.

ISO 9001–2015 to międzynarodowa norma określająca wymagania, które powinien spełnić system zarządzania jakością. Certyfikacji dokonuje niezależna i bezstronna jednostka certyfikująca. Warto podkreślić, że norma ta cieszy się dużą rozpoznawalnością i popularnością. W pewnych branżach przyjmowana jest jako standard wymagany przy podjęciu współpracy. 

– Jakość to aspekt naszych usług, na który klienci PPO zwracają taką samą uwagę jak na cenę. Możemy jej dowieść na wiele sposobów. Posiadanie certyfikatu ISO 9001–2015 jest obiektywnym potwierdzeniem tego, że spełniamy w tym zakresie bardzo wysokie standardy. Mam nadzieję, że będzie to nasza mocna karta w czasie przetargów i innych form wyboru dostawcy usług, które świadczy PPO –  mówi Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej, sprawujący nadzór nad Pionem Poczta Polska Ochrona. 

Druga spełniona przez Pocztę Polską Ochronę norma, czyli AQAP 2110–2016, to publikacja standaryzacyjna dotycząca zapewnienia jakości. Jej posiadanie potwierdza, że dostawca zapewnia obiektywną kontrolę, a produkt jest zgodny z wymogami umowy. Uzyskanie Certyfikatu AQAP, w zależności od branży, daje możliwość otrzymania dodatkowych punktów w przetargach oraz ubiegania się o różnego rodzaju dotacje. 

– AQAP to wymagania NATO dotyczące zapewnienia jakości i standardów funkcjonowania. Działamy w różnych branżach i chcemy aktywnie uczestniczyć w obszarze związanym z obronnością kraju. Certyfikat jest uznawany powszechnie na rynku w warunkach kontraktowych i potwierdza posiadanie procedur w zakresie oceny i redukcji ryzyka oraz planowania i stosowania norm jakościowych. Klient otrzymuje obiektywną i rzetelną informację, że potrafimy identyfikować i monitorować zagrożenia oraz eliminować je na wczesnych etapach – mówi Robert Dołęga, dyrektor zarządzający PPO. 

Audyt certyfikacyjny, zakończony pozytywną decyzją o przyznaniu certyfikatów ISO 9001–2015 oraz AQAP 2110–2016 przeprowadzony został w dniach 5–8 lipca  br.    

Uzyskanie certyfikatów podkreśla znaczenie Poczty Polskiej jako firmy, dla której ważne jest wdrażanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania oraz budowanie zaufania wśród Klientów. Doświadczenie, umiejętności organizacyjne, baza logistyczna oraz kwalifikowani pracownicy pozwalają dostosować ofertę do wymagań największych Klientów każdej branży gospodarki i usługowej oraz do potrzeb urzędów administracji państwowej i samorządowej, jednostek budżetowych czy obiektów wojskowych. 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *