Poczta Polska będzie uruchamiać własne paczkomaty - twierdzi Rzeczpospolita. Nie da się ukryć, że jest to element walki o rynek e-handlu.
reklama
Obecnie paczkomaty w Polsce kojarzą się z firmą InPost, ale również Poczta Polska może wprowadzić na rynek podobne urządzenia. Tak przynajmniej twierdzi Rzeczpospolita. Przedstawiciele Poczty Polskiej przyznają, że paczkomaty wpisują się w najnowsze strategie narodowego operatora.
Obecnie w Polsce królują paczkomaty InPostu. Dziennik Internautów skierował do tej firmy prośbę o komentarz w sprawie działań Poczty Polskiej, ale jeszcze go nie dostaliśmy. Możemy natomiast odnotować, że InPost jest naprawdę mocnym graczem na rynku paczkomatów i to nie tylko w Polsce.
InPost skutecznie wyeksportował swoje Paczkomaty do wielu innych krajów, nawet tak egzotycznych, jak Arabia Saudyjskiej i Chile! Grupa Integer.pl, do której należy InPost, może sobie pozwolić na rozwój zagraniczny na trzy sposoby: poprzez sprzedaż samej technologii (np. działalność w Estonii), tworzenie podmiotów zależnych z lokalnymi partnerami (np. umowa na rozwój usługi w Rosji) oraz przez duże inwestycje, w ramach których Grupa może samodzielnie uruchamiać Paczkomaty na rynkach zagranicznych.
W ubiegłym miesiącu firma InPost podpisała umowę z Australia Post na serwis i dostawy Paczkomatów. W tym miesiącu Paczkomaty InPost przyśpieszyły ekspansję na włoskim rynku pocztowo-kurierskim dzięki umowie podpisanej z Carrefour Italia. Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów od InPostu.
To nie oznacza, że InPost zapomina o rozwoju w Polsce. Paczkomaty zintegrowały się z Allegro. Były też informacje o tym, że InPost może rozważać wprowadzenie modelu franczyzowego, dzięki któremu Paczkomaty pojawią się na prywatnych działkach, np. przy małych sklepach. Uczestnik takiego programu otrzymywałby pieniądze za każdą przesyłkę trafiającą do maszyny.
InPost w pełni zasługuje na miano dostawcy paczkomatów światowej klasy, ale Poczta Polska nie jest konkurentem, którego można całkowicie zignorować. Poza tym do konkurencji paczkomatowej mogą się włączyć DHL i Amazon, tak przynajmniej twierdzi Rzeczpospolita.
Ostatecznie jest to dobra wiadomość dla konsumentów, którym z pewnością nie zaszkodzi większy wybór punktów odbioru.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|