Użytkownicy Allegro będą mogli częściej wybierać Paczkomaty jako opcję dostawy, bo sprzyja temu integracja obydwu usług. Firma InPost przymierza się też do stawiania Paczkomatów w nowych miejscach dzięki umowom z właścicielami działek prywatnych.
reklama
Wczoraj InPost - największy konkurent Poczty Polskiej - poinformował o "pełnej integracji" usługi Paczkomatów z kontami sprzedawców na Allegro. Dzięki tej integracji wybranie Paczkomatów jako formy wysyłki jest możliwe w momencie wystawiana aukcji - dzięki wybraniu na liście opcji odbioru Paczkomatów InPost.
Poza tym możliwe będzie uzupełnienie cennika dostawy o nową formę wysyłki. Kupujący – chcąc odebrać zamawiany produkt z Paczkomatu – wybiera z zakładki "odbiór w punkcie" opcję dostawy za pomocą Paczkomatów 24/7. Wówczas trafi do niego informacja o koszcie takiej wysyłki.
Dla sprzedających na Allegro koszt nadania przesyłki za pośrednictwem Paczkomatów InPost uzależniony jest od wielkości paczki.
Ceny kształtują się w przedziale od 8,99 do 11,99 zł brutto, w zależności od wyboru jednego z trzech dostępnych rozmiarów. Sprzedawcy regularnie nadający produkty przy użyciu Paczkomatów mają szansę na zniżki. E-klienci decydujący się na odbiór towaru z Paczkomatu mają możliwość ubezpieczenia przesyłki.
Współpraca z Allegro to nie jedyny krok, jaki ma zamiar podjąć InPost w celu promowania Paczkomatów. Jak podaje Gazeta Prawna, firma przygotowuje się do wdrożenia modelu franczyzowego, dzięki któremu Paczkomaty pojawią się na prywatnych działkach, np. przy małych sklepach. Uczestnik takiego programu otrzymywałby pieniądze za każdą przesyłkę trafiającą do maszyny.
Co więcej, w połowie listopada InPost podpisał umowę z RUCH SA, dzięki której od przyszłego roku znacznie powiększy się liczba punktów nadawczo-odbiorczych InPostu (docelowo o 5 tys. punktów). Jeszcze wcześniej firma uruchamiała swoje punkty w oddziałach Stefczyk Finanse, w których docelowo znajdzie się 400 punktów obsługi klienta.
Jeśli chodzi o Paczkomaty, odniosły one sukcesy także poza Polską. Dostępne są na 15 międzynarodowych rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Estonii, Rosji, na Cyprze, w Arabii Saudyjskiej, Chile i Australii. InPost zapewnia, że w ciągu najbliższych 4-5 lat jego Paczkomaty pojawią się także w obu Amerykach oraz w Azji, a całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|