Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Poczta nie zawsze przyjazna dla osób na wózkach

29-01-2008, 07:05

Wiele urzędów pocztowych posiada w swoim wnętrzu udogodnienia, które ułatwiają korzystanie z ich usług osobom niepełnosprawnym. Niestety nadal brakuje udogodnień, które ułatwiałyby niepełnosprawnym... dostanie się do środka - wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).

Kontrola przystosowania placówek Poczty Polskiej (PP) do obsługi osób niepełnosprawnych została przeprowadzona w dniach od 8 października do 30 listopada ubiegłego roku. Skontrolowano 325 urzędów pocztowych na terenie całego kraju. Kontrola wynikała z faktu, iż PP jest zobowiązana ustawowo do udostępniania usług osobom niepełnosprawnym.

Po przeprowadzeniu kontroli i przeanalizowaniu wyników okazało się, że 97,9% skontrolowanych placówek posiada wewnątrz dostępną informację dla osób niepełnosprawnych. Prawidłowe i dogodne usytuowanie okienka zapewnia aż 90,4% urzędów. Ponad 82% urzędów w taki sposób umieszcza skrzynki pocztowe, aby niepełnosprawni nie mieli z nimi problemu. 77,5% urzędów ma prawidłowo oznakowane okienka.

Niestety możliwość samodzielnego wjazdu osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim zapewnia tylko 46,6% skontrolowanych placówek. Odpowiednio przystosowane drzwi wejściowe posiada ponad 62% urzędów.

Kontrola wykazała również różnice w poziomie przystosowania do obsługi osób niepełnosprawnych pomiędzy placówkami funkcjonującymi w miastach i na terenach wiejskich. Największe dysproporcje zaobserwowano pod względem zapewnienia możliwości samodzielnego wjazdu osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim (różnica 20% na korzyść placówek miejskich). Najmniej widoczna jest natomiast różnica w przystosowaniu placówek, jeśli chodzi o przyjmowanie przesyłek od osób niepełnosprawnych w miejscu ich zamieszkania (1% na korzyść placówek miejskich).

UKE podsumowując kontrolę stwierdza, że większość skontrolowanych obiektów nie spełnia w pełnym zakresie ustawowych wymogów odnośnie przystosowania placówek pocztowych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przyglądając się wynikom kontroli z lat 2003-2007 trzeba jednak stwierdzić, że od 2004 przystosowanie placówek PP dla osób niepełnosprawnych ulega systematycznej poprawie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: UKE